کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با پانا:

تغذیه کودکان در تابستان مهم است/میوه بهترین میان وعده برای کودکان

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: نوع تغذیه کودکان در تابستان مهم است، چراکه داشتن تغذیه سالم در سنین کودکی و نوجوانی از فاکتورهای مهم جلوگیری از بسیاری از بیماری ها است.

کد مطلب: ۵۱۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

سمیرا بنابی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، اظهار داشت: تغذیه کودکان در تابستان مهم است، چراکه داشتن تغذیه سالم در سنین کودکی و نوجوانی از فاکتورهای مهم جلوگیری از بسیاری از بیماریها از قبیل چاقی، کم خونی، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت نوع 2، خرابی دندان و.... در سنین بالاتر است.


وی افزود: از نکات مثبت در بهبود تغذیه کودکان در ایام تابستان این است که با آمدن تابستان و حضور بیشتر بچه ها در منزل والدین می توانند بیش از گذشته به تغذیه آنها نظارت داشته و با برنامه ریزی صحیح در ایجاد رفتارهای غذایی مناسب در تمام ایام سال نقش موثری ایفا نمایند.


کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه میوه یکی از بهترین میان وعده ها برای کودکان است، گفت: یکی از راههای ترغیب کودکان به خوردن میوه جات استفاده از میوه های متنوع است اما برای ترغیب کودکان به خوردن میوه جات اولا باید خود والدین نیز به جای تنقلات مضر از میوه جات به میزان کافی استقاده کنند تا الگوی خوبی برای آنان باشند.


وی ادامه داد: علاوه بر آن، به جای دادن یک میوه به کودکان استفاده از سالاد میوه جات که در رنگ های متنوع باشد باعث افزایش توجه و تحریک اشتهای آنان خواهد شد.


بنابی تصریح کرد: گروهی از کودکان در تابستان به جای شرکت در برنامه های ورزشی و بازی های پرتحرک ، به بازیهای کامپیوتری ، تماشای تلویزیون و یا مطالعه کتاب رو می آورند که در این حالت باید انتظار افزایش وزن را در این کودکان داشت؛ که البته محدود کردن زمان تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای، تشویق کودکان به داشتن فعالیت بدنی از مهمترین وظایف والدین است.


وی تاکید کرد: حتما لازم نیست کودکان به کلاس های ورزش بروند، گرچه آن نیز برای رشد کودکان مفید است اما حتی پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در تامین سلامتی آنان نقش مهمی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار