با کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان مواجه هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در شهرستان های سمنان و شاهرود با بیش از 150 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم.

کد مطلب: ۵۱۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: 30 درصد از شبکه های انتقال آب آشامیدنی استان به میزان 700 کیلومتر فرسوده است که برای بازسازی به 700 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

محمد طاهری افزود: 24 درصد از آب آشامیدنی تولیدی در استان سمنان به دلیل پوسیدگی لوله های انتقال آب هدر می رود که باید با برنامه ریزی های دقیق، اقدامات مؤثر در این راستا صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های سمنان و شاهرود با بیش از 150 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم و با اجاره آب از دانشگاه و منابع طبیعی، در صدد رفع چالش های آبی این 2 شهرستان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: تامین آب شرب استان سمنان نیازمند مخازن ذخیره آب است و در حال حاضر میزان کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان 53 هزار متر مکعب است.

طاهری ادامه داد: با برنامه ریزی های منسجم در حال حاضر بیش از 99.8 درصد از کل جمعیت زیر پوشش شرکت آبفای استان سمنان، قبوض خود را از طریق خود پرداز و یا همراه بانک پرداخت می کنند که متوسط کشوری این رقم 94 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار مصرف آب آشامیدنی در استان سمنان را شهرستان گرمسار دارد که به دلیل گرمای هوای این شهرستان و کمبود مخازن آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: در سال 95 تعداد 17 طرح ملی از سوی وزارت نیرو به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد شد که تکمیل طرح ساماندهی فاضلاب شهر سمنان در قالب این طرح ها گنجانده شده است.

طاهری عنوان کرد: برای تکمیل ساماندهی فاضلاب شهری استان سمنان 550 میلیارد ریال اعتبار لازم است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و با مشارکت 25 درصدی شهرداری سمنان، این طرح بیش 35 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی کیفیت آب یکی از برنامه های کلان شرکت آبفای استان سمنان است که باید با آموزش خانواده و دانش آموزان این امر تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، راه اندازی طرح آب شیرین کن در شهرستان سرخه را از طرح های مهم شرکت و آب و فاضلاب استان سمنان در سال 95 دانست و اضافه کرد: با بهره برداری این طرح مهم ملی، بیش از یک هزار متر مکعب آب به مخازن استان اضافه می شود.

در تقویم کشور یکم تا هفتم تیر به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار