چالش جدید بهمن فرمان آرا با علی تقی پور؛

آیا تغییر ناگهانی تهیه کننده اکران «دلم میخواد» را به حاشیه می برد؟

بهمن فرمان آرا در حالی بعد از 9 سال با ساخت فیلم «دلم می خواد» به سینما برگشته است که حاشیه هایی به دنبال تغییر ناگهانی تهیه کننده اثرش ایجاد شده است.

کد مطلب: ۵۱۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، «دلم می خواد» هشتمین فیلم بلند سینمایی بهمن فرمان‌آرا، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون است که تهیه‌کنندگی آن را علی تقی‌پور پیش از این برعهده داشت. این فیلم که از راهیابی به سی و سومین جشنواره فیلم فجر بازماند، همچنان پشت درهای اکران باقی مانده است و پروانه نمایش این فیلم بر‌خلاف هنوز صادر نشده و مسئولان سازمان سینمایی و اداره کل نظارت و ارزشیابی نیز از ارسال نسخه اصلی این فیلم سینمایی به شورا ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. به این حاشیه همچنین باید مساله اختلاف نظر علی نی پوربه عنوان تهیه کننده و فرمان آرا را هم بر سر نسخه نهایی ارائه شده به شورای صدور پروانه نمایش را هم اضافه کرد که تقی پور سعی داشت تا نسخه‌ای که خودش آن را تدوین و آماده کرده را به این شورا ارائه دهد تا هر‌‎چه زودتر پرونده اکران «دلم می‌خواد» بسته شود.
این ماجرا اما چند روز پیش با انتشار خبر تغییر تهیه کننده فیلم ادامه یافت. خبری که اعلام کرد فرمان آرا با انجام اصلاحاتی در فیلم قبلی‌اش «دلم می‌خواد» این فیلم را به شورای پروانه نمایش ارائه کرده و منتظر پاسخ این شورا است. طبق اعلام گروه سازنده این فیلم،‌ این اصلاحیه‌ها شامل موارد جزیی است و ضربه‌ای به فیلم وارد نمی‌کند. همچنین مشکلات این گروه با تهیه کننده نیز حل شده است. به این معنا که تهیه‌کننده این اثر تغییر کرده و در حال حاضر بانک «آینده» سرمایه‌گذار این فیلم است.
علی تقی پور، تهیه کننده فیلم «دلم می خواد» نیز پیرو انتشار این خبر متن زیر را در اختیار رسانه ها قرار داد:
خبر فوری(هنر ناگهانی)
به صورت ناگهانى سازمان سینمایى از بهارستان به شهرستان لواسانات منتقل گردید و با همین انتقال مكان به صورت ناگهانى، رییس سازمان سینمایى نیز تغییر كرد.
و به صورت ناگهانى نیز جناب آقاى استاد بهمن فرمان آرا با حفظ سمت به ریاست این سازمان جهت تصمیم گیری هاى قانونى در منزل خود، توسط خود، به صورت ناگهانى منصوب شد.
قبل از این نیز در سال هاى گذشته هواداران ایشان، مشاوران تبلیغاتى ایشان و یا خود ایشان، ایشان را توسط خودشان حتى به تهیه كنندگى اجرایى فیلم «آخرین وسوسه مسیح» ساخته مارتین اسكورسیزى (به استناد ویكى پدیا)، نیز منصوب كرده بودند. (پیشنهاد سرمایه گذارى از سوى استیون اسپیلبرگ، خرید خانه چارلى چاپلین و... نیز از این دست است)
بعد از انتصاب ایشان توسط خودشان به سمت ریاست سازمان سینمایى به صورت ناگهانى، اولین اقدامى كه جهت اعتلاى سینماى حرفه اى انجام دادند تا مِتُدى نوین، بدیع و پیشرو جهت الگوپذیرى سینماى جهان نیز باشد عزل تهیه كننده آخرین فیلمشان بعد از گذشت سه سال از تولید، و همزمان با زمزمه هاى اكران عمومى فیلم به صورت كاملاً قاطع در منزل شخصى خود، و انتصاب یك بانك به عنوان تهیه كننده جدید به صورت ناگهانى بوده است.
امید آن است كه ایشان با درایت، شناخت و التزامى كه نسبت به قانون، فرهنگ و هنر سینما در دهه هشتم زندگى با بركت خود دارند، و با عنایت به مسئولیت جدیدى كه براى خود به صورت ناگهانى ایجاد كرده اند، و با تكیه بر دانش علمى، فرهنگى و هنرى كه در ایشان متبلور است بتوانند با عزل و انتصابات بعدى راه گشاى هنر-صنعت سینما باشند.
و من ا...التوفیق
رونوشت: جراید و خبرگزارى هاى پابرجا
پى نوشت: تهیه كننده ى معزول !!!
حال با توجه به این تغییر به نظر می رسد همچنان باید منتظر اکران «دلم میخواد» باقی ماند. ضمن این که باید پرسید آیا تغییر تهیه کننده یک فیلم آن هم بعد از پایان ساخت آن امری اصولی و طبق قاعده است و نظارت های قانونی و الزامات اخلاقی چگونه این میان داوری و حکم می کند؟!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار