آثار باستانی هر کشور پیشینه تاریخی آن کشور است

معاونت پرورشی و تربیت دیر در بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی شهر بردستان گفت :آثار باستانی هر کشور پیشینه تاریخی آن کشور است .

کد مطلب: ۵۰۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر ، معاونت پرورشی و تربیت بدنی دیر در بازدید دانش آموزان فرزانه سازمان دانش آموزی از آثار تاریخی شهر بردستان گفت : آثار باستانی هر کشور پیشینه تاریخی آن کشور محسوب می گردد و این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند .

اسماعیل مختار زاده افزود : آثار باستانی در هر شهر جزء میراث ماندگار و ارزشمند هستند که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم .

حسین اسدی مسئول سازمان دانش آموزی دیر نیز گفت :دانش آموزان فرزانه در این بازدید از مسجد و قلعه شهر بردستان بازدید نمودند که راهنما و توضیح آثار تاریخی به عهده حسین دوراهکی و سید جلال موسوی کراماتی بود .

سید جلال موسوی کراماتی راهنمای مسجد بردستان گفت : این مسجد به سده اولیه اسلامی می باشد و در سال 1377 به ثبت ملی رسیده است .

وی افزود : این مسجد از یک عمارت مربع مستطیل با یک مدخل کوچک و شبستان وسیع تشکیل شده‌است و شبستان برای روشنایی و هواگیری، فضاهای درگاه مانندی دارد که از داخل و خارج با گچ بری‌های زیبایی تزیین شده‌اند .

حسین دراهکی راهنمایی قلعه بردستان نیز گفت :قلعه بردستان سه قلعه با حیاط جداگانه و یک دیوار بیرونى و برج‌هاى جانبى است، این بنا به دست محمد خان دشتی در دوره قاجار بنا شده است و طاق‌سازى ، گچ‌برى‌هاى گوشواره‌ها و غرفه‌ها با سبک ساسانى و سبک گچ‌برى جنوب ایران است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار