مدیرکل دادگستری استان اردبیل خبرداد:

کاهش پرونده‌های جرائم کیفری در اردبیل

مدیرکل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته پرونده‌های تشکیل شده در بخش جرائم کیفری، حدود ۱۳ درصد در استان اردبیل کاهش داشته است.

کد مطلب: ۵۰۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی افزود: توجه به بحث عدالت در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تحقق عدالت هدف حکومت، انقلاب اسلامی و خواسته عموم مردم است که باید به این موضوع توجه کنیم که در تحقق عدالت اجتماعی تاچه حد موفق بودیم.

وی گفت: تشکیل 15 میلیون پرونده قضائی در سال، زیبنده یک کشور اسلامی نیست که این موضوع حکایت از وضعیت نامطلوب در این حوزه دارد که در استان اردبیل نیز سالانه حدود 300 هزار پرونده قضائی تشکیل می‌شود که سرقت در صدر جرائم قرار دارد.

مدیرکل دادگستری استان اردبیل افزود: با تمامی اقداماتی که دادگستری و سایر نهادها در حوزه پیشگری انجام می‌دهند ولی متأسفانه سالانه شاهد افزایش 30 درصدی پرونده‌ها در حوزه قضائی هستیم که خوشبختانه در سال گذشته پرونده‌های جرائم کیفری در استان اردبیل حدود 13 درصد کاهش داشته و پرونده‌های حقوقی بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

قاصدی با اشاره به اینکه حدود 450 نفر در زندان‌های استان اردبیل به دلیل جرائم مالی غیرعمد وجود دارد، تصریح کرد: حضور این افراد در زندان‌ها استان اردبیل تبعات فروانی برای خود این افراد و خانواده آن‌ها به دنبال دارد که جامعه نیز از این موضل آسیب می‌بیند که خوشبختانه ستاد دیه استان اردبیل عملکرد قابل قبولی در آزادسازی این زندانیان داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار