غبار روبی مساجد شهرستان آبیک قبل از ماه مبارک رمضان انجام می شود

این آیین با حضور نمازگزاران، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد تا 17 خرداد ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۵۰۲۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از غبار روبی 120 مسجد در پیشواز از ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داده و اظهار کرد : در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد، یکصد و بیست مسجد این شهرستان برای استقبال از ماه رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی با اشاره به حضور فعال مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد اضافه کرد:غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان یکی از سنت‌های شایسته تکریم در فرهنگ دینی و اخلاقی است و اوج حضور فعال تر مردم در سنگر مقدس مسجد در ماه مبارک رمضان است و میزبان این خانه ، خداست و شایسته است که فضای مسجد از هر آلودگی پاک شود.

وی با بیان اینکه نمازگزاران با غباروبی، عطرافشانی مساجد و همچنین نظافت و بهداشت مساجد فضای مناسبی را برای پذیرایی از مهمانان خداوند در ماه رمضان ایجاد می‌کنند افزود:مسجد محل بندگان خدا واولیای خداست، محل ورود ملائکه و فرشتگان است، درواقع خانه خداست، خانه ارتباط قلب با خداست و بهترین و پاکترین مکان مسجد است و در صدر اسلام اولین کاری که پیامبر اسلام ( ص ) کرد بعد از هجرتشان به مدینه مسجد بنا نهاد ومعلوم میشود که مسجد جایگاه رفیعی دارد‌.

وی از ادامه این آئین زیبا تا تاریخ 17 خرداد ماه سخن گفته و افزود: این آیین با حضور نمازگزاران، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد تا 17 خرداد ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار