تاکید کانون پرورش فکری، عمق بخشیدن به باورهای مذهبی و ملی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عمق بخشیدن به باورهای ملی و مذهبی را رسالت کانون عنوان کرد و گفت: تاکید کانون پرورش فکری عمق بخشیدن به این باورها است.

کد مطلب: ۵۰۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،علی پورحسن روز یکشنبه در دیدار با علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت افزود: ترویج فرهنگ بومی محلی نیز از اهداف این نهاد فرهنگی محسوب می شود.
وی با یادآوری برنامه‌ های مشترک کانون و سازمان فرهنگی ورزشی کلانشهر رشت در سال گذشته اظهار کرد: هم‌ افزایی برای اجرای فعالیت‌ های کودک و نوجوان از جمله برنامه ‌های این نهاد فرهنگی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن پیوست‌ های فرهنگی می تواند نقش تاثیر‌گذاری در جذب منابع ایفا کند.
پورحسن در ادامه با تشریح برنامه های سال جاری کانون پرورش فکری استان گیلان تصریح کرد: برگزاری جشنواره ‌های رضوی، علمی و جشنواره بازی‌ ها و آیین‌ های بومی محلی، جشنواره‌ شعر کودک و نوجوان، کنسرت‌ موسیقی کودک و نوجوان و جشنواره‌ عکس کودک و ویژه برنامه‌ (همه با هم بخوانیم) از جمله برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این که جمع آوری ترانه، انتشار کتاب ‌های شعر و داستان فولکلور کودک نیز بایستی در کانون مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: کانون با همراهی جمعی از نویسندگان و شاعران کانون گام‌ های خوبی در این مسیر برداشته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انتشار آثاری در این زمینه باشیم.
پورحسن با بیان اینکه با امضای تفاهمنامه و اجرای برنامه های مشارکتی می توان از همه ظرفیت‌ ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی بهره برد، خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری دارای مربیان توانمندی است که ارایه‌ فعالیت‌های خلاقانه را هم ‌زمان با پیگیری برنامه‌های مدون و توجه به شرایط روحی کودک ارایه می دهند.
وی از تشکیل کار گروهی برای بررسی امکان اجرای برنامه ‌های مشترک در سرای محلات کلانشهر رشت و شرایط راه‌ اندازی خانه کودک و اسباب‌ بازی در این فضا‌های فرهنگی خبر داد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌ های شهرداری رشت برای ارایه‌ برنامه‌های کودک و نوجوان محور شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه‌ گسترش همکاری‌ ها گفت: پایه‌ کار فرهنگی توجه به کودک و نوجوان است و چنانچه در مسیر فرهنگ‌سازی از آینده‌ سازان غافل شویم، راه به جایی نخواهیم برد.
علیرضا قانع با تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت در این حوزه افزود: همکاری با دیگر دستگاهها و نهاد‌های فرهنگی همواره مورد توجه قرار دارد.
وی اظهار داشت: نگاه ریشه‌ ای به عبارتی نگاهی که از راهکار واحدی در این زمینه‌ پیروی کند کمتر به چشم می خورد و خوشبختانه پیشینه و خوشنامی کانون پرورش فکری زمینه‌ توجه مسوولان شهرداری را به این نهاد فرهنگی فراهم کرده است.
قانع با اشاره به دو شعار امسال شهرداری کلانشهر رشت با عنوان (رشت، فرهنگ شهر) و (رشت، شهر جشنواره‌ها) تصریح کرد: با کانون پرورش فکری برای اجرای جشنواره ‌ها در صورت کمک کانون برای فراهم‌ کردن زیر ساخت‌ های‌ مناسب در مجموعه‌ های فرهنگی شهرداری همکاری می شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت بیان داشت: محتوی ‌سازی درست و اجرای برنامه‌های مشترک در 15 سرای محله اتفاق خوبی است و امیدواریم در سایه همکاری‌ های متقابل امکان راه‌اندازی (خانه کودک) در سرای محلات فراهم شود.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 47 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار