مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

مولفه های بهداشتی امنیت یک جامعه را تامین می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بهداشت موضوع مهم و ارزشمندی است که در ارتقای سطح جوامع و خانواده ها تاثیر دارد و مولفه های بهداشتی، امنیت یک جامعه را تامین می کنند.

کد مطلب: ۴۹۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند در همایش استانی تقدیر از مدیران، مراقبان و کارشناسان سلامت مدارس مروج سلامت در کانون امام خمینی(ره) شهر اراک، افزود: اگر بتوانیم کار آموزش مولفه های بهداشت را از مدارس شروع کنیم مطمئنا می توانیم این آموزش مهم و تاثیرگذار در زندگی را به خانواده ها و جامعه نیز منتقل کنیم.

وی ابراز کرد: اگر بعضی از کارها را افراد در کودکی نیاموزند آموزش آن در دوران بزرگسالی کاری سخت و دشوار خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه دانش آموزان در یک سن خاصی از مربیان خود تمکین می کنند، یادآور شد: اگر در این سن نتوانیم در آموزش و پرورش به آنها آموزش دهیم در سنین بالاتر و در دوران جوانی کار سخت تر خواهد شد؛ چرا که در آن دوران آنها می خواهند ثابت کنند از همه بیشتر می دانند و این کار آموزش را سخت می کند.

فولادوند با بیان اینکه عدم آشنایی با حداقل دانستنی های بهداشتی آسیب های فراوانی را به فرد و جامعه وارد می کند، اظهار داشت: کار آموزش و پرورش در تمامی حوزه ها مانند حوزه تربیت که یکی از بخش های آن بهداشت است کاری سخت و مهم تلقی می شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است مدرسه محور باشیم باید تمامی کارهای تربیتی و آموزشی را از مدارس شروع کنیم تا در سطح کلان جامعه نیز با مشکلات کمتری مواجه شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه کارکردن در آموزش و پرورش یکی از اساسی ترین راهبردهای نظام است، گفت: در آموزش و پرورش نوجوانان، کودکان و خردسالان در سنینی که آموزش پذیر و تمکین پذیر هستند گرد هم جمع می شوند و در این دوران می توان بیشترین آموزش ها را به آنها ارائه داد.

وی تصریح کرد: همراهی دستگاه های ذیربط و سایر دستگاه ها برای آموزش، مولفه های اصلی بهداشت در جامعه به ویژه همکاری آنها با آموزش و پرورش یکی از کارهای اصلی است که می تواند امنیت جامعه را در آینده حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار