کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با پانا:

رمز موفقیت در امتحانات تغذیه صحیح است

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیشتر دانش آموزان و والدین به اشتباه فکر می کنند که رمز موفقیت در امتحانات به خواندن مکرر درس ها محدود می شود اما بخش دیگر این موضوع، مربوط به عوامل جانبی نظیر تغذیه صحیح می شود.

کد مطلب: ۴۹۶۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کامران محبت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، اظهار داشت: بیشتر دانش آموزان و والدین به اشتباه فکر می کنند که رمز موفقیت در امتحانات به یک جا نشستن و خواندن مکرر درس ها محدود می شود اما تنها این، بخشی از رمز موفقیت است و بخش دیگر مربوط به عوامل جانبی نظیر تغذیه صحیح می شود.


وی با اشاره به اینکه تغذیه مناسب در موفقیت امتحانات بی تآثیر نخواهد بود، افزود: دانش آموزان با یک تغذیه درست در فصل امتحانات می توانند هم حافظه خود را تقویت کنند و هم از میزان استرس و اضطراب خود بکاهند و مهم تر از آن با اندامی متناسب پا به دانشگاه بگذارند.


کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: پیروی از یک الگوی صحیح تغذیه ای بر بهبود عملکرد تمام ارگان های بدن تأثیر به سزایی دارد و با نزدیک شدن به فصل امتحانات به ویژه کنکور، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر اهمیت مضاعفی پیدا می کند.


وی ادامه داد: روش بسیار رایج و در عین حال اشتباهی که در بین افراد وجود دارد استفاده از مکمل ها است که اغلب این مکمل ها نه تنها سودی برای افراد در پی ندارد که در برخی موارد مواد نگه دارنده بکار رفته در این مواد می تواند اثرات سوء مستقیم و غیرمستقیم در فرآیند یادگیری و تمرکز افراد داشته باشد.


محبت تصریح کرد: یکی از روش هایی که بیشتر دانش آموزان و افراد در ایام امتحانات برای افزایش سطح هوشیاری به آن روی می آورند، مصرف قهوه و مواد حاوی کافیین است که دانش آموزان باید توجه داشته باشند که گرچه مصرف این مواد در کوتاه مدت سطح هوشیاری را بیشتر و خواب آلودگی را کم تر می کند، اما مصرف مدوام و دراز مدت کافئین اثر معکوسی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار