آغاز آموزش ۵ زبان خارجی در مدارس

معاون شورای عالی آموزش و پرورش از آموزش پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران، احمد عابدینی با اعلام این خبر گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حداقل تعداد دانش آموزان برای تشکیل هر یک از کلاس های زبان خارجی در هر مدرسه ۱۵ نفر است و کمتر از این تعداد، کلاس تشکیل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس خاصی برای آموزش زبان‌های خارجی درنظر گرفته نشده است، افزود: آموزش و پرورش موظف شده است شرایط تدریس و آموزش برای متقاضیان فراگیر زبان های خارجی به غیر از زبان انگلیسی را در هر مدرسه فراهم کند.

عابدینی گفت: اگر مدرسه ای یک متقاضی زبان روسی، یک متقاضی زبان فرانسوی و پنج متقاضی زبان ایتالیایی داشته باشد امکان تشکیل کلاس در آن مدرسه برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی افزود: کارگروه هایی در آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی آموزش زبان های خارجی در بین دانش آموزان و ایجاد تقاضای اجتماعی تشکیل شده است چراکه اگر در جامعه تقاضایی برای یادگیری این زبان ها وجود نداشته باشد دانش آموزان نیز تمایلی به فراگیری آن نخواهند داشت.

عابدینی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش برای آموزش زبان های خارجی در مقطع ابتدایی هیچ مصوبه‌ای تاکنون نداشته است اما ما معتقدیم بهترین زمان برای آموزش زبان خارجی به دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار