معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نیروهای بومی ظرفیت اصلی شركت های معدنی هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به این كه نیروهای بومی ظرفیت اصلی شركت های معدنی هستند یكی از اصلی ترین سرمایه گذاری های وزارت صنعت و معدن «آموزش» با اولویت گذاری به استان سیستان و بلوچستان است.

کد مطلب: ۴۹۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ مهدی كرباسیان روز یكشنبه پس از بهره برداری نخستین كارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفید آبه سیستان و بلوچستان، افزود: نیروهای بومی پس از آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه ای تحت نظارت سازمان نظام مهندسی قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: وجود معادن با ارزش یكی از نعمات خداوند است كه به سیستان وبلوچستان عنایت فرموده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان را یكی از اولویت های دولت در بخش صنایع دانست و گفت: در حوزه معدنی اقدامات وسیعی در چابهار آغاز شده است به طوری كه در سال جاری اجرای طرح كارخانه آلومینیوم آغاز می شود.
وی از حمایت استاندار سیستان وبلوچستان و عوامل مربوط به حوزه اكتشاف تقدیر كرد و افزود: حوزه اكتشاف حوزه سختی است و اگر حمایت استاندار نبود به طور قطع این اكتشاف با مشكل روبه رو می شد.
استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: دانشگاههای این استان دارای ظرفیت ارزشمندی هستند كه می توان از آنها بنحو شایسته ای استفاده كرد.
علی اوسط هاشمی افزود: بیش از یك سال میز معدن با مشاركت صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه و بخشی خصوص راه اندازی شده است كه می توان از این ظرفیت برای توسعه و صنعتی شدن استان استفاده كرد.
وی اظهار داشت: به بركت برجام اكنون تعاملات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تیم های خارجی قوت گرفته است كه انتظار داریم هدایت و انتقال این تیم به استان انجام تا زنجیره تولید تكمیل شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تاكید كرد: وقتی سخن از توسعه و امنیت در استان سیستان وبلوچستان می شود باید زنجیره صنعت در استان توسعه پیدا كند.
نخستین كارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان روز یكشنبه با حضور مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار سیستان وبلوچستان و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
این كارخانه با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال امكان اشتغال 20 نفر را فراهم كرده و دارای 25 هزار تن ذخیره قطعی معدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار