مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در پلدشت آغاز به کار کرد

سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از 950 دانش آموز دخترو پسر دانش آموزان شمال آذربایجان غربی در پلدشت آغاز شد.

کد مطلب: ۴۸۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، آیین افتتاح سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اموز دخترو پسر دانش آموزان شمال استان در سالن بصیرت شهرستان پلدشت برگزار شد.

در این مراسم «رقیه حسین پور» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با اشاره به حضور بیش از 2هزار دانش آموز دختر و پسر در مسابقان قرآن،عترت و نماز در سطح استان افزود: در این مرحله 950 دانش آموز دختر و پسر شمال استان در شهرستان پلدشت به رقابت خواهند پرداخت.

حسین پور با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص آموزه های قرآنی و در راستای اجرای منویات آن بزرگوار هدف از برگزاری این مسابقات را توجه به تربیت قرآنی دانش آموزان عنوان کرد .
در ابتدای این مراسم نیز «مجتبی طالبی» مدیر آموزش و ژرورش شهرستان پلدشت با بیان این که هرآنچه در زمینه قرآن و عترت عمل شود به تکمیل دیگر فعالیت های تربیتی منجر می شود افزود: شما نوجوانان نورانی و قرآنی که در راه و مسیر اطاعت و بندگی و همنوایی با کلام خداوند گام بر می دارید رستگاری نهایی در انتظار شما است.

وی درباره رشته‌های این مسابقات گفت: مسابقات قرآن در رشته قرائت، حفظ، مفاهیم و مسابقات عترت در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و مسابقات نماز در رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام سید نقی دوزدوزانی، امام جمعه محترم شهرستان پلدشت با اشاره به این که بزرگان دین لحظات عمر خود را مراقب بودند اظهار داشت: خداوند متعال راهنمایی به ارزش قرآن برای ما فرستاده است که با تمسک به آن می توان راه زندگی را ارزشمند کرد.

وی دانش آموزان حاضر درجلسه را به همراهی همیشگی با قرآن توصیه کرد و افزود: خوش به حال شما که در سنین نوجوانی موفق شدید قرآن بخوانید و یاد بگیرید.

لازم به ذكر است كه حاملان قرآن، اجرای سرود ، تواشیح و دكلمه گویی از دیگر فعالیت های انجام یافته در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار