دهه فجر امسال بند تنظیمی سد مراش به بهره برداری می رسد

استاندار زنجان گفت: بند تنظیمی سد مراش این استان تا دهه فجر امسال توسط پیمانكار این پروژه به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۴۸۷۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " جمشید انصاری" در جریان بازدید از عملیات اجرایی سد مراش در سفر یك روزه به شهرستان ماهنشان گفت : بند تنظیمی سد مراش این استان تا دهه فجر امسال توسط پیمانكار این پروژه به بهره برداری می رسد .

وی هدف از اجرای این سد را تأمین آب برای آبیاری اراضی كشاورزی، صنایع وشرب اعلام كرد و اظهار داشت :سد مراش آب مورد نیاز بیش از ۴ هزار و ۷۹۶ هکتار از اراضی زراعی و باغات انگوران در شهرستان ماهنشان را تامین می کند .

وی یادآورشد: این سد از معدود طرح های است كه آب كشاورزی، شرب و صنعت شهرهای ماهنشان و دندی را تامین خواهد كرد و با ایجاد مجتمع آب رسانی، 127 روستای این منطقه از نعمت آب این سد بهره مند خواهند شد .

انصاری با تاکید به بکارگیری كشاورزی مدرن در این منطقه اظهار كرد: طراحی یك الگوی كشت خاص در پایین دست سد مراش از سوی متولیان جهاد كشاورزی اقدامی مهم و اررزشمند به شمار می رود .

مقام عالی دولت در استان ، در جلسه شورای اداری شهرستان ماه‌نشان، به نام‌گذاری سال جاری به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق شعار سال مأموریت مهم واصلی دولت در بحث توسعه اقتصادی است و برای سامان دادن به اقتصاد کشور برنامه‌ریزی خاصی را تدارک دیدیم .

وی افزود: در برنامه‌ای که ابلاغ‌شده گازرسانی به ۳۲۰ روستا در دستور کار بود که گازرسانی به ۱۰۰ روستا در استان زنجان اجراشده است. طی سال جاری بنیز رنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۶۴ روستا در استان زنجان در دستور کار است که با این اقدام بهره‌مندی مشترکین از گاز در روستاها به ۸۴ درصد می‌رسد .

استاندار زنجان نرخ بیکاری شهرستان ماهنشان را کمتر از پنج درصد اعلام کرد و خاطر نشان کرد : در صورت افتتاح و بهسازی بخشهای دیگر شرکت کالسمین نرخ بیکاری منطقه باز همم کاهش خواهد یافت همچنین شهرستان ماه‌نشان به لحاظ برخورداری از معادن بسیار غنی می‌تواند در توسعه اقتصاد نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد .

انصاری بابیان اینکه امکان اشتغال در بخش معدن در این شهرستان وجود دارد گفت: در یک سال آینده زمینه اشتغال در معادن وجود داردو ایجاد اشتغال در معادن توسعه می‌یابد و شهرستان ماه‌نشان قابلیت‌های خوبی برای توسعه دارد که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد .

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار