اعزام پزشکان به مناطق محروم استان قزوین

در دومین روز از هفته سلامت عموم مردم با مراجعه به درمانگاه امام خمینی (ره) و درمانگاه پاکروان می توانند به صورت رایگان از خدمات آزمایش قند خون استفاده کنند.

کد مطلب: ۴۸۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین،حبیب الله سیاهکالی مرادی معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین دوشنبه 30 فروردین 95 به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های هفته سلامت با محور کنترل دیابت در سطح ستاد، پایگاه‌ها و نواحی نیروهای مسلح از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در استان برگزار می شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: درمانگاه پاکروان و امام خمینی (ره) وابسته به سپاه در شهر قزوین نسبت به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به عموم مردم اقدام می کند. که حدود ۵۰۰ هزار نفر به درمانگاه پاکروان و ۱۷۰ هزار نفر به درمانگاه امام خمینی (ره) در سال گذشته مراجعه کرده اند.

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ضمن اشاره به اینکه ۱۱ درصد از جمعیت استان قزوین مبتلا به دیابت هستند تصریح کرد: بسیاری از سرطان‌های شایع در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قابل درمان است.

سیاهکالی مرادی احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی را از برنامه های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه استان قزوین اعلام کرد و گفت: طرح غربالگری و کنترل بیماری‌ های واگیردار و غیرواگیر به ویژه دیابت و انواع سرطان به منظور افزایش امید به زندگی در بین کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر انجام خواهد شد.

سیاهکالی مرادی معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه ای به مناسبت هفته سلامت، برای نیروهای مسلح در نظر گرفته شده که طرح آموزش تخصصی پیشگیری از دیابت کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح از جمله این برنامه هاست.ایستگاه‌های سلامت در نقاط مرکزی نواحی و تیپ برای اندازه گیری میزان قند، فشار خون و وزن کارکنان نیروهای مسلح برپا می شود.

سیاهکالی مرادی افزود: در هفته سلامت پزشکان به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد. در دومین روز از هفته سلامت عموم مردم با مراجعه به درمانگاه امام خمینی (ره) و درمانگاه پاکروان می توانند به صورت رایگان از خدمات آزمایش قند خون استفاده کنند.به منظور ترویج ازدواج جوانان و فرزندآوری به افرادی که در این هفته ازدواج کنند و یا فرزندشان متولد شود، هدایایی اهدا می‌شود.

سیاهکالی‌مرادی در پایان از برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده‌های کارکنان سپاه، تشویق خانواده‌هایی که بیش از چهار فرزند دارند، سخنرانی افراد متخصص در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های دیابت و سرطان‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی در این هفته خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار