دستگیری قاچاقچیان اشیاء عتیقه و کشف نسخ خطی قرآن در نیشابور

ماموران کلانتری 13 قدس شهرستان نیشابور دو قاچاقچی اشیاء عتیقه را شناسایی و دستگیر کردند.

کد مطلب: ۴۸۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازاستان خراسان رضوی، سید حسن حسینی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: ساعت 04:50دقیقه بامداد روز گذشته ماموران گشت کلانتری 13 قدس در محدوده خیابان معلم به دو مرد جوان که در کنار یک دستگاه پژو پارس ایستاده بودند و به محض مشاهده ماموران گشت به داخل منزلی در همان محدوده متواری شدند مظنون شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از دستگیری افراد مظنون با هماهنگی مقام قضائی منزل و خودرو پژو پارس آنها را بازرسی و وسایل عتیقه شامل کاسه، لیوان ، قاشق ، قلمدان، تعداد زیادی انواع سنگ های قیمتی یاقوت ، مرجان ، شجر دریایی و .. به همراه چهار نسخه کتاب چاپ سنگی و قرآن خطی قدیمی را کشف کردند.
حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه اظهار داشتند این وسایل به صورت امانت در اختیار آنان بوده و قصد فروش در شهرستان های دیگر را داشتند.
حسینی عنوان کرد: برابر اظهار نظر کارشناس اداره میراث فرهنگی طی بازدید از اشیاء کشف شده این کتب بسیار قدیمی و با ارزش است و احتمالا مربوط به دوره زندیه است و دیگر وسایل مربوط به دوره قاجار است.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: با دستور مقام قضائی اشیاء کشف شده جهت کارشناسی دقیق تر تحویل اداره میراث فرهنگی شد و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار