شهادت به حق زیبنده امیر سپهبد «صیاد شیرازی» بود

یكی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به شجاعت و فداکاری شهید «صیاد شیرازی» گفت: شهادت به حق زیبنده ایشان بود.

کد مطلب: ۴۸۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، امیرسرتیپ دوم یوسف مساحی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» در مسجد مهدیه همدان اظهار داشت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در واقع یادآور پیام شهدا در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان خاطراتی از این شهید گرانقدر افزود: شهید صیاد شیرازی دوره هواشناسی را در آمریکا گذرانده بود و پس از بازگشت از آمریکا به تدریس دانشجویان ایرانی مشغول شد.
معاون اسبق طرح و برنامه نزاجا با اشاره به شجاعت و فداکاری شهید صیاد شیرازی و با بیان اینکه شهادت به حق زیبنده ایشان بود، تصریح کرد: آشنایی بنده با شهید بزرگوار در راستای پیشبرد انقلاب اسلامی بیش از پیش شد و به فعالیت های انقلابی و اسلامی پرداختیم.
وی خاطرنشان کرد: با شروع انقلاب و بی نظمی‌ها فرصت برای اجرای برنامه‌های انقلابی بیشتر شد و شهید صیاد شیرازی به خاطر فعالیت های انقلابی بازدداشت و در حین پیروزی انقلاب اسلامی آزاد شدند.
مساحی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهید صیاد شیرازی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی در زمان جنگ تحمیلی عراق و ایران برای پاکسازی به منطقه کردستان اعزام شد و نخستین عملیات هلی بورن را در این راستا به صورت مشترک انجام دادیم.
وی گفت: شهید صیاد شیرازی پس از عملیات منطقه کردستان به منطقه جنوب اعزام شدند و عملیات طریق القدس در منطقه عمومی سوسنگرد شامل تنگه چزابه که از ارتفاعات الله اکبر شروع می شود تا رودخانه نیسان ادامه داشته است را به انجام رساند و موجب دو نیم شدن لشکر دشمن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار