مدیر امور منابع آب خدابنده:

انسداد چاه های غیرمجاز كشاورزی در خدابنده با جدیت انجام می شود

مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده گفت: از نیمه دوم سال 92 تا پایان سال 94، در مجموع 242 حلقه چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان مسدود شده است و انسداد چاه های غیرمجاز كشاورزی در خدابنده با جدیت در دست پیگیری و انجام است.

کد مطلب: ۴۸۰۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، "علیرضا حاج میری" افزود: میزان صرفه جویی حاصل از انسداد چاههای غیرمجاز در خدابنده، بالغ بر سه و نیم میلیون مترمكعب بوده است .

وی بابیان اینكه در زمان حاضر دو هزار و 104 حلقه چاه مجاز عمیق و نیمه عمیق در سطح این شهرستان فعال است، اظهار كرد: شمار چاه های غیر مجاز ثبت شده در این شهرستان یك هزار و 758 حلقه است كه نیمی از آن ها فعال هستند و مابقی به دلایل مختلفی همچون خشك شدن، تكرار در آمارگیری، حفر نشدن چاه با وجود ثبت در سامانه، جزو چاه های فعال محسوب نمی شوند .

حاج میری یادآور شد: بیشتر چاه های غیرمجاز در خدابنده كه بعد از سال 85 حفر شده اند در منطقه سجاس رود واقع هستند .

وی به وجود 491 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان كه قبل از سال 85 حفر شده اند اشاره كرد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس این چاه ها تا تعیین تكلیف نهایی، همچنان اجازه فعالیت دارند .

حاج میری به اطلاع رسانی دقیق به كشاورزان و توجیه آنان در خصوص مصرف مجاز و بهینه منابع آب اشاره و تاكید كرد: كار فرهنگی در این حوزه بیش از هر گونه برخورد دیگر، مفید فایده و ثمر بخش است .

مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده گفت: منابع آب جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند و حفاظت و حراست دقیق از آن با مشاركت و همراهی مردم و كشاورزان میسر می شود .

خدابنده یكی از شهرستان‌های استان زنجان است كه جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با 161هزار و ۵۵۳ نفر بوده‌ است .

این شهرستان دارای 150 هزار هكتار مرتع و 306هزار هكتار اراضی قابل كشت است كه بیش از 275 هزار هكتار از اراضی شهرستان دیم و 30 هزار و 500 هكتار نیز اراضی آبی است .

خدابنده دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف كشاورزی و دامدارای است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار