همایش استانی زن و دفاع مقدس در رودسر برگزار شد

نخستین همایش استانی زن و دفاع مقدس با محوریت مادر شهیدان جنیدی در شهرستان رودسر واقع در شرق استان گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،رئیس دانشكده حضرت زینب (س) در دانشگاه راهبردی تمدن اسلامی در این مراسم كه در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار شد، با بیان اینكه شهدا چشم چراغ و راه نجات و هدایت بشر هستند، این امر را یك مطلب و نگرش تزیینی ندانست بلكه یك حكمت عنوان كرد كه باید متناسب با زمان خود از این حكمت بهره جست.
معصومه حاج حسینی افزود: اگر در محافلی كه به نام شهدا منعقد شود به جز این باشد، بطور قطع نقطه آغازی برای حركت های رو به جلو نخواهد بود و طبعا باعث ناراحتی شهدا و امام شهدا از ما خواهد بود.
وی با بیان اینكه حداقل كاری كه باید در این زمینه انجام داد و آن تبیین جایگاه و عظمت شهداست، اظهار كرد: این راه به ما نشان خواهد داد كه اگر احیانا از مسیر و راه گم شده ایم، متوجه وضعیت خود باشیم و آن راه را پیدا كنیم.
رئیس دانشكده حضرت زینب (س)در دانشگاه راهبردی تمدن اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه بانوان ما بستر كاشت و برداشت همه مسائل اجتماعی هستند، تصریح كرد: اگر در جامعه ای به این بستر توجه شایسته مطابق اصول نشود، اعم از روند جامعه سازی و نظام سازی محكوم به شكست خواهد بود.
حاج حسینی در ادامه با بیان اینكه كشور ما در جنگ نرم قرار گرفته، گفت: همه باید سهم خود را در این زمینه به خوبی ایفا كنند و معتقدم ما در عرصه جنگ نرم اتاق وضعیت جنگی نداریم كه می طلبد همه دستگاه ها و نهادها در این زمینه به خوبی ورود كنند.
وی افزود: اگر یك جبهه متحد در این زمینه تشكیل دهیم، بطور قطع موفقیت حاصل خواهد شد و می توان جلوی نفوذ دشمن را مسدود كرد.
پیش از این مادر شهیدان جنیدی در سخنان كوتاهی مردم گیلان را جزو دوستداران واقعی و حقیقی انقلاب و نظام دانست.
وی افزود: مردم گیلان زبانزد خاص و عام هستند و همواره در صحنه های مختلف انقلاب حضور گسترده و پرشور داشته و دارند و این، مایه افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.
در نخستین همایش استانی زن و دفاع مقدس كه با محوریت مادر شهیدان جنیدی و در راستای اولین كنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان برگزار شد، از 16مادر شهید 16شهرستان استان گیلان تجلیل و لوح تقدیر و سپاس به آنان اهدا شد.
استان گیلان 33شهید زن تقدیم انقلاب و نظام اسلامی كرده و بیش از 400نفر خواهر رزمنده در دوران دفاع مقدس از استان داریم كه افزون بر یكصد نفر آنها از شهرستان رودسر هستند.
با توجه به اینكه آمار خواهران اعزامی به جبهه های جنگ از رودسر بیشتر بوده، همین امر دلیل انتخاب رودسر به عنوان مركز برگزاری یادواره زن و دفاع مقدس می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار