معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان

طرح دوست علمی در مدارس متوسطه دوره دوم اجرا می شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت : طرح دوست علمی با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان سرآمد در عرصه های علم و فناوری و ارتقای سطح علمی و فرهنگی محیط‌های آموزشی و ترویج روحیه کارآفرینی در مدارس دوره دوم متوسطه اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۴۷۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان،محمد حسین اردشیر افزود : این طرح با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود و با اجرای آن تلاش می شود تا تسهیل گری در مسیر شکوفایی استعدادها در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، پرورش استعدادهای برتر و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای تاثیرگذاری صاحبان این استعدادها و ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش­آموزان و محیط آموزشی آنها ، جذب، هدایت و حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی از دانش­آموزان مستعد با تاکید بر مناطق محروم، نهادینه کردن عدالت آموزشی در جامعه به گونه­ای که تا حد امکان مسائل و محرومیت­های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی ایجاد شود .وی افزایش حس خودباوری و عزت نفس در دانش آموزان مستعد خصوصا در مناطق محروم و تقویت انگیزه دانش آموزان مستعد به کسب موفقیتهای علمی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

اردشیر در خصوص مراحل اجرای طرح دوست علمی گفت: شناسایی استعدادهای ذاتی و بالقوه اولین گام برای تربیت نیروی متخصص و نخبه و گام بعدی آموزش، هدایت و حمایت از این سرمایه‌های انسانی در مسیر رشد و شکوفایی است که چنانچه این گام به نتیجه نهایی برسد نتایج شگرفی در جامعه به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد : طرح دوست علمی به عنوان یکی از طرح‌های کوتاه‌ مدت در جهت شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد مناطق کم ‌برخوردار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

اردشیر با اشاره به مهمترین تغییرات انجام شده در این دوره‌ها اضافه کرد: مهمترین و حساس‌ترین بخش از اجرای این طرح‌ها تدوین موضوعی دروس و کلاس‌های برگزار شده در این دوره‌هاست.

وی حضور در محیط دانشگاه و انجام آزمایش با تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی را بیان کرد و ادامه داد: کارگاه آموزشی بازی‌های کارآفرینی با هدف ایجاد روحیه خلاقیت در دانش‌آموزان و همچنین پرورش کارهای گروهی برنامه‌ریزی شد.

اردشیر همچنین تشکیل کارگاه‌های توانمندسازی دبیران را بیان کرد و افزود: این کارگاه آموزشی یک روزه با هدف افزایش ارتباط و تعامل بین دانشگاه و آموزش‌ و پرورش در راستای سیاست‌گذاری کلی آموزشی و رفع مشکلات آموزشی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار