رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در تبریز:

دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی ساماندهی شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در گردهمایی روساء و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: به جای ساخت مدارس خاص در مدارس عادی به آموزش دانش آموزان دیرآموز توجه بیشتری شود.

کد مطلب: ۴۷۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،گردهمایی روساء و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور و مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان از صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.

مجید قدمی در این جلسه تاکید کرد:رویکرد آموزش و پرورش استثنایی کشور تلفیق دانش آموزان استثنایی با دانش آموزان عادی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد:آموزش قبل از دبستان یعنی از تولد تا دبستان تاثیر 15 درصدی در ضریب هوشی بچه ها دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه اهمیت آموزش و پرورش گفت: باید با نگاهی عقل و تدبیر در این سیستم تربیتی حرکت کنیم تا افرادی برجسته مانند امام راحل و مقام معظم رهبری تربیت شوند و فعالیت در این حوزه بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: فعالیت در سیستم آموزش و پرورش بر خلاف سیستم صنعتی برگشت ناپذیر بوده و اگر اشتباهی صورت گیرد مانند خط تولید یک کارخانه غیر قابل برگشت و جمع آوری است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، محور و مسیر حرکت آموزش و پرورش را همان محور عمده دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: کشورمان در فضای عقلانیت اداره می شود و همین استقبال مردم از انتخابات نشانگر موفقیت دولت بوده و موجب اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه جهانی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا کودکانمان را که حداقل 12 سال در اختیار آموزش و پرورش هستند به بهترین نحو آموزش دهیم و این تربیت و آموزش دینی و بر پایه احکام اسلامی و اخلاقی باشد.
قدمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود 10 درصد دانش آموزان کشور دیر آموز هستند گفت: این دانش آموزان مشکل خود را در خانواده نشان نمی دهند و وارد مدارس عادی میشوند و باید برای این دانش آموزان نیز برنامه ریزی شود که در حال حاضر در دولت برنامه ریزی هایی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه جدا سازی دانش آموزان دیر آموز و استثنایی از دیگر دانش آموزان در حال تغییر است گفت: بر اساس نگاه جدید و پست مدرن در حوزه آموزش و پرورش به جای ساخت مدارس خاص در مدارس عادی به آموزش این افراد توجه بیشتری میشود و البته دانش آموزانی که مشکل حاد دارند به صورت استثنا جدا میشوند.
قدمی یادآور شد: دانش آموزان استثنایی و دارای معلولیت نیز حق برخورداری از آموزش و حیات را دارند و باید خدماتی متناسب به آنان ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه سیستم تلفیق در آموزش و پرورش را متذکر شد و افزود: باید معلولیت را به عنوان مشکل اجتماعی حساب کنیم و با نگاه تلفیق زمینه های تعاملی و عاطفی در مدارس نیز تقویت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار