مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نمین خبرداد:

آمادگی 180سرمایه گذاربرای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این مگاپروژه، از اعلام آمادگی بیش از 180 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۷۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان اردبیل ،محمد شهباز علیزاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت دو هزار و 55.5 هکتار در چهار پلاک ثبتی در پشت فرودگاه اردبیل در حوزه استحفاظی شهرستان نمین واقع شده است.

وی گفت: پس از کناره گیری چند شرکت در نهایت با پیگیری استاندار اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران شرکت سرمایه گذاری شاهد زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران متشکل از بیش از 180 هزار نفر از خانواده های شاهد به عنوان مسوول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین معرفی و تعیین شدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نمین اظهار داشت: شرکت یادشده تاکنون 30 میلیارد ریال به عنوان حقوق بهره برداران اراضی واگذار شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بالغ بر 10 میلیارد ریال به شرکت مشاور طرح ، پنج میلیارد ریال برای نقشه برداری و پنج میلیارد ریال برای آزمایش های مکانیک خاک منطقه ویژه اقتصادی نمین هزینه کرده است.

علیزاده بیان کرد: 90 درصد کارهای مشاوره ای و نقشه برداری منطقه ویژه اقتصادی پایان یافته و به محض تکمیل 10 درصد باقیمانده و تایید نقشه ها در سازمان نقشه برداری کشور عملیات اجرایی و احداث ساختمان های منطقه ویژه اقتصادی نمین آغاز خواهد شد.

وی افزود: در بخش اجرایی منطقه ویژه اقتصادی 100 هکتار از مجموع محدوده به بخش خدمات شامل فنس کشی محدوده ، ساختمان های اداری ، گمرک ، بانک ها ، بیمه ها و انبارهای مرکزی اختصاص خواهد یافت که برای احداث ابنیه های مذکور یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: بعد از تکمیل بخش خدمات عملیات احداث بخش صنعت با ملاحظه های زیست محیطی آغاز و در سایت منطقه بر اساس نوع فعالیت سرمایه گذاران قطعات متعددی برای واگذاری به سرمایه گذاران در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: قیمت اراضی واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی بر اساس تصمیم کمیسیون های تخصصی و بر اساس معیارهای قانونی در زمان واگذاری مشخص و اعلام خواهد شد.

علیزاده اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی نمین به لحاظ نزدیکی به فرودگاه و جاده های اصلی قابلیت ایجاد توریسم سلامت را نیز داراست و برای تحقق آن در منطقه ویژه اقتصادی تلاش خواهد شد.

وی بیان کرد: کارهای عمرانی منطقه ویژه اقتصادی نمین در سال آینده آغاز و تکمیل خواهد شد و پیش بینی می شود کل طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین با حدود 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مدت سه تا پنج سال آینده تکمیل شود.

علیزاده ادامه داد: سرمایه گذاران متعدد ترکیه ای نیز برای فعالیت اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی نمین اعلام آمادگی کرده اند و این منطقه بعد از تکمیل زمینه اشتغال مستقیم دو هزار و اشتغال غیر مستقیم 20 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: دفترهای پیگیری امور اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین در تهران و اردبیل فعال است و این منطقه بعد از تکمیل با تمام مبادی ورودی و خروجی کشور تعامل و همکاری خواهد داشت.

علیزاده ورود کالای مصرف داخلی مطابق مقررات صادرات و واردات ، صدور بدون تشریفات کالا ، ورود کالا از مناطق آزاد تجاری و صنعتی با کمترین تشریفات گمرکی ، خروج بدون تشریفات کالاهای وارده از مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی و امکان واگذاری استفاده از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط مدیر منطقه را از مشوق های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین برشمرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا ، حمایت از صنایع داخلی ، جذب فناوری های نوین ، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای ، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی ، ارتباط تجاری بین المللی ، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای ، صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال مولد ، جذب سرمایه گذاری ، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده ، ورود ماشین آلات خط تولید ، ابزار و اثایه اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان اعلام کرد.

گفتنی است:منطقه ویژه اقتصادی نمین از مطالبات مردم استان اردبیل بود در سال 92 اولین طرح توجیهی آن آماده و در سال 83 به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارائه شد.

این طرح در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار