هوشمندی ، امانت داری ، صداقت و صبر و حوصله زمینه ساز انتخاباتی سالم

جلسه آموزش نمایندگان فرماندار در سالن ولایت فرمانداری کرمان در قالب سه گروه و در سه روز برگزار گردید .

کد مطلب: ۴۶۷۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه آموزش نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی ، با بیان اینکه در تعیین نمایندگان فرماندار سعی ما بر انتخاب بهترین ها بوده است گفت : افرادی را از بین مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی به عنوان نماینده فرماندار در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری برگزیدیم که توان مدیریتی و تعهد بالایی دارند .

وی خاطرنشان کرد : کلیه شعب اخذ رأی در شهرستان کرمان ، دارای نماینده فرماندار هستند ، و همگی آموزش های لازم را درخصوص نحوه ی مدیریت و هدایت عوامل دست اندرکار و اجرایی شعبه و به طور کل تمام امور مربوط به شعبه اخذ رأی را دیده اند، بنابراین سعی ما بر این بوده از میان مدیران و کارمندان بهترین و شایسته ترین ها را انتخاب نمائیم .

توحیدی با اشاره به متفاوت بودن شرایط اجرای انتخابات در مرکز استان با سایر شهرستان ها یادآور شد : اجرای انتخابات در تمامی شعب و شهرستان ها یکسان است اما شرایط برگزاری شهرستان مرکز استان در قیاس با سایر شهرستان ها تفاوت دارد بنابراین طبیعی است که مسئولیت نماینده فرماندار در این شعب نیز بیشتر باشد .

وی افزود : اگر در برگزاری انتخابات نقص و عیبی باشد حیثیت یک شهر و منطقه زیر سوال می رود و اگر چنانچه حُسنی وجود داشته باشد قطعاً باعث افتخار همه خواهد بود .

فرماندار کرمان با تأکید بر اینکه نماینده فرماندار بعنوان مسئول شعبه بایستی از تمام قوانین مربوط به انتخابات و برگزاری آن آگاهی کامل داشته باشد ابراز داشت : یک نماینده فرماندار تا کار را نداند و نشناسد ، تا زمانی که به قوانین مربوطه آشنایی کافی نداشته باشد نمی تواند کار را به خوبی انجام دهد ، هنر و تفاوت شما با سایر عوامل دست اندرکار شعبه در همین است .

توحیدی با اشاره به وجود وسایل فراگیر رسانه ای و روش های متعدد یادگیری و آشنایی با قوانین ، نمایندگان فرماندار را به افزایش دانش انتخاباتی و فراگیری نحوه برگزاری انتخابات و رأی گیری دعوت کرد و بازدید ،کنترل و آماده کردن شعبه اخذ رأی قبل از انتخابات را ضروری دانست و اظهار داشت : با توجه به برگزاری دو انتخابات بطور همزمان قطعاً حجم کار نیز مضاعف می باشد ، هر شعبه دارای دو صندوق است ، یکی مجلس شورای اسلامی و دیگری مجلس خبرگان رهبری ، لذا 14 برگ صورتجلسه باید همزمان کامل شود ، اگر مدیریت صحیح به ویژه مدیریت زمان وجود نداشته باشد کار از محور اصلی خارج می شود .

رئیس حوزه انتخابیه کرمان و راور با تأکید بر اینکه انتخابات هم فرصت است و هم تهدید ،کم توجهی ،کم آگاهی و کم دقتی

را تهدید خواند که حاصل آن ایجاد دردسر و مشکل است .

وی افزود : با اطمینان ، خودباوری و علاقمندی برای رضای خدا کار کنید. هوشمندی ، امانت داری ، صداقت و صبر و حوصله زمینه ساز یک کار خوب و مطمئن و یک انتخابات سالم و قانونی است .

فرماندار و رئیس هیأت اجرایی شهرستان کرمان کلیه کاندیداها را در برابر قانون و مجریانِ قانون یکسان دانست و اظهار داشت: برای ما هیچ تفاوتی ندارد نام چه شخصی از صندوق بیرون بیاید ،تمام نامزدهای فعلی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند و تقدیر خداوند متعال و رأی مردم مشخص می کند چه شخصی نماینده مردم باشد .

وی نمایندگان فرماندار را امین مردم ، نظام و دولت خطاب کرد و تأکید کرد : نمایندگان فرماندار در ستاد تبلیغاتی کاندیدای خاصی ورود و له یا علیه آن اقدام و تبلیغ نکنند .

فرماندار کرمان استقرار صندوق در محل تعیین شده را موضوع بسیار مهمی دانست که عدم رعایت آن را باعث ابطال صندوق خواهد شد و از نمایندگان فرماندار خواست با دقت و دقیقاً منطبق با قانون عمل کنند تا جای هیچ گونه سؤال و شُبهه ای برای شخصی باقی نماند .

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان کرمان با اشاره به تبصره 11 ماده 25 قانون انتخابات مبنی بر همکاری کلیه دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات تصریح کرد : هیچ محدودیتی برای استفاده از امکانات دولتی نداریم ، قانون تمامی دستگاه های اجرایی ، ادارات و نهادهای دولتی یا وابسته به دولت را مکلف به همکاری با وزارت کشور و حوزه های انتخابیه شهرستان در برگزاری انتخابات کرده است ، انتظار من این است تمام مسئولین همکاری کنند ، براساس قانون هیچ دستگاهی اجازه ندارد به درخواست ستاد انتخابات اعم از نیرو ، امکانات و ... پاسخ منفی بدهد ،عدم همکاری مخالفت با قانون تلقی میشود که انشاءا... اینگونه نخواهد بود همانطور که تاکنون مسئولین دستگاه های اجرایی همکاری کرده اند تا پایان انتخابات این همکاری را ادامه دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور ،سالم و منطبق با قانون باشیم .

محسن نوری بخشدار چترود و مسئول آموزش انتخابات شهرستان کرمان نیز ضمن آموزش وظایف یک نماینده فرماندار و نحوه عمل در روز انتخابات ابراز امیدواری کرد در هفتم اسفند با مدیریت صحیح نمایندگان فرماندار انتخاباتی سالم در چارچوب قانون برگزار نمائیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار