مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی راه اندازی بازارچه صنایع دستی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در بازارچه های صنایع دستی و احیا این صنعت که با کمترین هزینه به وجود می آید از اهداف اصلی راه اندازی بازارچه های صنایع دستی است.

کد مطلب: ۴۶۲۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سیدمحمد حسینی در مراسم بهره برداری از بازارچه دائمی تولید، فروش و پایانه صادرات صنایع دستی پاسارگاد در شهرستان اراک، افزود: هر صنعتگر صنایع دستی در فضای محدود می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند که همکاری و مساعدت مسئولان در فراهم کردن اشتغال آنان نقش مؤثری دارد.

وی ادامه داد: بازاریابی، ساماندهی فروش و عرضه صنایع دستی، بخش مهمی از مشکلات هنرمندان است که با صادرات این محصولات، استمرار تولید آن تقویت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: بازارچه دائمی تولید، فروش و پایانه صادرات صنایع دستی پاسارگاد شهرستان اراک در فضایی به وسعت 4000 مترمربع در 30 غرفه، با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با ظرفیت اشتغالزایی 90 نفر احداث شده و بهره برداری رسیده است.

حسینی بیان کرد: تالار پذیرایی، رستوران سنتی، باغ پرندگان و حیوانات اهلی، بازار تولید و فروش صنایع دستی، عرضه غذاهای ملل جهان و ایران، شهربازی، هتل سنتی و آب درمانی از بخش های مختلف بازارچه صنایع دستی پاسارگاد شهرستان اراک است که در فازهای بعدی احداث خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار