فرماندارشهرستان خلخال خبرداد:

افتتاح 58 طرح عمرانی اقتصادی و ایجاد 500 شغل جدید در خلخال

فرماندار شهرستان خلخال از افتتاح 58 طرح عمرانی اقتصادی در این شهرستان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، علی نظری شیخ احمد در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل گفت: این طرح ها با بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کرده است.

وی 9 طرح از طرح های یاد شده را واحدهای تولیدی صنعتی ذکر و جذب سرمایه گذار را از ویژگی های این طرح ها اعلام کرد. وی افزود: بیش از 150 برنامه فرهنگی ، هنری از جمله برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی ، عکس انقلاب و یادواره شهدا به مناسبت دهه فجر در شهرستان خلخال برگزار می شود.

نظری اظهار داشست: خلخال به لحاظ ویژگی های فرهنگی ، دارا بودن اولین مدرسه ، مرکز موسیقی و کتابخانه از اهمیت بالایی در استان اردبیل برخوردار است و علاوه بر تاثیر در شکل گیری انقلاب اسلامی 501 شهید والامقام و یک هزار و 250 جانباز سرفراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی میزان اعتبارات سال 93 خلخال از ردیف های اعتباری مختلف را 760 میلیارد ریال اعلام کرد و به رغم تنگناهای مالی دولت از افزایش 41 درصدی آن به رقم یک هزار و 50 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

فرماندار خلخال از در حال اجرا بودن پنج طرح در حوزه راه این شهرستان شامل جاده فیروز خلخال به امتداد 27 کیلومتر ، جاده خلخال ، کلور ، درام با امتداد 76 کیلومتر برای اتصال خلخال به منجیل ، روکش آسفالت و بهسازی جاده اسالم خلخال با 28 کیلومتر امتداد ، آسفالت راههای روستایی به امتداد 60 کیلومتر و بهسازی جاده خلخال ماسال و تلاش برای افتتاح این طرح ها در نیمه اول سال آینده خبر داد.

نظری بیان کرد: جاده خلخال ، ماسوله که سه کیلومتر از آن در سال جاری آسفالت و هشت کیلومتر دیگر آن زیرسازی شده و همچنین جاده ارتباطی هشتچین ، سرچم به امتداد 17 کیلومتر با مشخصات راه اصلی از طرح های در حال اجرا در شهرستان خلخال است.

وی گفت: بن بست در خلخال معنایی ندارد و تعدد راههای ارتباطی در حال اجرا این شهرستان را به نقطه تلاقی استان و برخی از شهرهای خارج از استان تبدیل خواهد کرد.

نظری افزود: شهرستان خلخال به علت کوهستانی بودن اراضی کشاورزی زیادی ندارد اما با ترویج کشت محصولات پربازده و کم مصرف آب از جمله زعفران برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان تلاش می شود.

فرماندار خلخال اظهار داشت: حدود 100 هکتار بادام زمینی نیز کشت شده و بازده آن نتیجه بخش بوده است. نظری در زمینه بخش صنعت خلخال نیز بیان کرد: در این شهرستان کارخانه صنعتی بزرگی وجود ندارد اما از 40 واحد تولیدی یا کارگاه موجود در شهرک صنعتی خلخال 26 مورد واحد فعال است.

وی ادامه داد: قیمت هر متر مربع زمین در شهرک صنعتی خلخال 580 هزار ریال و در شهرک صنعتی شهرستان اردبیل 480 هزار ریال است و عوامل این چنینی باعث می شود سرمایه گذاران شهرهای بزرگ را برای سرمایه گذاری به خلخال ترجیح بدهند.

ظری اظهار داشت: به رغم این گونه موانع ، مجوز ایجاد و فعالیت حدود هفت واحد تولیدی از جمله تولید لاستیک و روکش لاستیک در خلخال صادر شده است.

فرماندار خلخال موفقیت های تیم ورزشی خلخال دشت را در شادابی و روحیه مردم این شهرستان موثر دانست و از تلاش برای نگهداشتن آن تیم ورزشی در این شهرستان خبر داد.

نظری گفت: صاحب تیم خلخال دشت بخش خصوصی است و تاکنون به شرط ماندگاری این تیم در خلخال با واگذاری آن به مستاجر جدید موافقت شده بود اما اگر اقتصاد خلخال امکان تامین هزینه های باشگاه مربوطه را فراهم نکند در نهایت این تیم، شهرستان را ترک خواهد کرد.

گفتنی است: شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار