مشارکت‌های اجتماعی سالمندان زمینه‌ساز کاهش ابتلا به اختلال حافظه

مشارکت‌های اجتماعی در تمام افراد به ویژه سالمندان احتمال ابتلا به اختلال حافظه و آلزایمر را کاهش می‌دهد.

کد مطلب: ۴۵۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ معصومه سیدعلی کارشناس ارشد پرستاری سالمندی افزود: بیماری آلزایمر با شیوع چشمگیر در دهه اخیر در سن بالای 65 سال بسیار شایع شده است به طوری‌ که تخمین زده شده 30 درصد افراد بالای 90 سال از آلزایمر رنج می‌برند.
وی گفت: تخریب و مرگ سلولهای مغزی زمینه‌ساز ابتلا به آلزایمر است ولی با توجه به افزایش سالمندان کشور این بیماری نیز رو به رشد است.
وی گفت: مشارکت‌های اجتماعی سالمندان که در راستای آن حمایت اجتماعی ایجاد می‌شود موجب بهره‌گیری نظرات از سالمندان، تفکر مثبت و کاهش ابتلا به اختلال حافظه است.
این کارشناس ارشد سالمندی در ادامه خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فعالیت‌های فکری، کتابخوانی، حفظ اشعار کوتاه، حل جدول، فعالیتهای ورزشی و تحرکات بدنی، مصرف میوه و سبزی و دور ماندن از دخانیات و استرس برخی دیگر از راههای مصونیت از اختلال حافظه است.
وی اظهار داشت: آمار بالای سالمندان در کشور هزینه بالای نگهداری از افراد را می‌‌طلبد تا تمام افراد خودمراقبتی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
گفتنی است مراکز مراقبت‌های روزانه با آگاهسازی و آموزش مهارتهای زندگی به افراد در سنین مختلف پذیرای افراد به منظور راههای کاهش ابتلا به اختلال حافظه است.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار