رییس پلیس پیشگیری ناجا:

تقویت دایره پیشگیری از جرایم از اولویت های کاری پلیس است

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: تقویت دایره پیشگیری از جرایم از اولویت های کار پلیس است اما سایر دستگاه ها نیز باید در این خصوص با جدیت به تکالیف شان عمل کنند.

کد مطلب: ۴۴۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد شرفی در حاشیه همایش روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: پس از نزاع و درگیری که جرایم رتبه دار کشور می باشد، جرایم علیه اموال مردم و اقتصادی در رتبه های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جرایم خشن و شرارت در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل کاهش چشمگیری دارد، بیان کرد: در پیشگیری از جرایم سه روش اجتماعی، وضعی و انتظامی باید لحاظ شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: ارسال الکترونیکی پرونده ها به شعبات قضایی در استان ها نیز از اولویت های کاری پلیس بشمار می رفت که این مهم راه اندازی شده و کار موثری در راستای تحقق آئین دادسرای کیفری است.

شرفی بر تقویت افزایش نیروی انسانی تخصصی در ناجا تاکید کرد و ابراز داشت: بسیاری از کشورهای دنیا از نظر زیر ساخت های امنیتی از جایگاه های بالایی برخوردارند، به طور میانگین در دنیا به ازای هر 450 نفر جمعیت، یک پلیس در نظر گرفته اند که این آمار در ایران به ازای هر یکهزار و 140 نفر یک مامور پلیس است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز توانمند سازی مدیران و دانش مدیریتی، اقتدار مدرن، ارتقاء حقوق شهروندی، ارزیابی عملکرد 9 ماه پاسگاه ها و کلانتری های استان مرکزی، شناسایی نقاط قوت و ضعف را از مهمترین اهداف این همایش عنوان کرد.

کیومرث عزیزی اضافه کرد: استان مرکزی از نظر جمعیتی رتبه 19 کشور، به لحاظ جغرافیایی رتبه 14 کشور و از لحاظ امنیتی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار