مدیرکل انتقال خون استان اردبیل:

۵۵ درصد خون‌گیری در اردبیل از اهداکنندگان مستمر است

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۵۵ درصد خون‌گیری‌ها از بین اهداکنندگان مستمر استان به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۴۴۸۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

الله‌وردی نوبخت در گفت وگو با خبرنگارپانا تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد تنها ۲۱ درصد از اهداکنندگان بار اولی هستند و ۲۴ درصد نیز افراد باسابقه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید به اینکه آمار اهدای مستمر در سال جاری سه درصد افزایش را نشان می‌دهد، ادامه داد: در مجموع آمار اهدا در سال جاری به نسبت سال قبل تغییر چندانی ندارد و ثابت مانده است.

مدیرکل انتقال خون استان به ثبت ۲۸ هزار و ۱۸۴ مورد خون‌گیری در اردبیل اشاره کرد و افزود: این تعداد خون‌گیری از ۳۴ هزار و ۳۰۲ مورد مراجعه انجام شده است.

به گفته نوبخت از مجموع مراجعه کنندگان نیز پنج هزار نفر معاف موقت شده‌اند تا در شرایط مطلوب‌تری جهت اهدای خون اقدام کنند.

وی به‌ضرورت افزایش آمار اهدای خون در اسفندماه اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل اینکه یکی از دو پایگاه خون‌گیری ما فعالیت خود را به پایگاه مجاور بیمارستان فاطمی انتقال داده است و سال گذشته خون‌گیری اسفندماه در این پایگاه بود، لازم است خون‌گیری در این ماه افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون استان به‌ضرورت افزایش دودرصدی خون‌گیری تا پایان سال جاری اشاره کرد و خواستار مشارکت اهداکنندگان مستمر و شهروندان در فراخوان‌های این نهاد اجرایی شد.

نوبخت افزود: در وضعیت فعلی کمبودی از بابت تأمین فرآورده‌های خونی موردنیاز مراکز درمانی نداریم و نیاز بیمارستان‌ها در کمترین زمان تأمین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار