راهیابی دانش آموزان بوشهری به مرحله نهایی المپیاد ریاضی

دانش آموزان بوشهری به مرحله نهایی مسابقه جهانی المپیاد ریاضی درکشور هلند راه یافتند.

کد مطلب: ۴۴۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، تیم دانش آموزان بوشهری متشکل از دانش آموزان مدرسه متوسطه دوره ی دوم شهید بهشتی بوشهر، به عنوان یکی از سه تیم برگزیده کشور، جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات جهانی ایلیمپیاد که در کشور هلند را کسب کردند.

مدیر خانه ریاضیات استان بوشهر در این خصوص گفت: دومین دوره آزمون بین‌المللی A-لیمپیاد با حضور بیش از 550 دانش‌آموز در سراسر استان بوشهر و در بیش از ده حوزه امتحانی برگزار شد.
طاهر یزدان پناه افزود: در این آزمون دانش آموزان در قالب تیم‌های چهار نفره همزمان با دانش آموزان 50 کشور دنیا رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی تصریح کرد: این آزمون یکی از طولانی‌ترین آزمون‌های ریاضی برگزار شده ریاضی در سطح استان بود و خانه ریاضیات بوشهر پس از بررسی پاسخ نامه های دریافتی از دانش آموزان 13 پاسخ نامه برتر را به خانه ریاضیات اصفهان برای بررسی مجدد و ارزیابی آن در مقایسه با سایر تیم های کشور ارسال کرد که ازین میان، پاسخ نامه هفت تیم از بوشهر در جمع بیست و پنج تیم نهایی به موسسه فرودنتال هلند برای بررسی نهایی ارسال شد.
یزدان پناه ادامه داد: پس از بررسی نهایی به عمل آمده تیم نوجوانان بوشهری موفق به راه یابی به مرحله نهایی به عنوان یکی از سه تیم منتخب کشوری شدند و همچون سال گذشته افتخار بزرگی را برای جامعه ریاضی استان وخانه ریاضیات بوشهر رقم زدند.
گفتنی است امیر منصور آذر باد، امیر حسین کازرونی، علیرضا خواجه و شهریار میرزایی اعضای تیم مدرسه متوسطه دوره ی دوم شهید بهشتی بوشهر را تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار