شیرآلات بهداشتی با نام تجاری «آتاش» غیراستاندارد است

اداره‌کل استاندارد مازندران از غیراستاندارد بودن شیرآلات بهداشتی با نام تجاری آتاش خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۷۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد، براساس اطلاع واصله از سازمان ملی استاندارد کشور، در راستای بازرسی از واحدهای صنفی در ماه جاری، مقادیر قابل توجهی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی با نام تجاری «آتاش»، به‌دلیل جعل نشان استاندارد ملی ایران و درج نکردن نشانی تولید‌کننده، شناسایی و از سطح بازار جمع‌آوری شد.

در تولید شیرآلات بهداشتی غیراستاندارد مقادیر زیاد و خارج از الزامات استاندارد، فلز خطرناک و سنگین سرب به‌کار رفته که علاوه بر مخاطرات جسمی و جانی، منجر به خرابی زود هنگام شیرآلات شده و ضررهای مالی نیز ایجاد می‌کند.

شیرآلات بهداشتی مشمول اجرای استاندارد اجباری است و مطابق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود؛ تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

تمامی عرضه‌کنندگان از فروش انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بدون نشان استاندارد و یا فاقد اصالت و نشانی خودداری کنند و مصرف‌کنندگان هم فقط شیرآلات بهداشتی و دیگر کالاهای استاندارد شده معتبر دارای 10 رقمی که از طریق سامانه پیامکی 10001517 قابل ردیابی است، خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار