مادری که به عشق فرزند شهیدش باسواد شد/بافتن وصیت نامه شهید بر روی قالی

مادر نهاوندی به عشق بافتن وصیت نامه فرزند شهیدش بر تار و پود قالی با سواد شد.

کد مطلب: ۴۴۴۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

گل بانو سوری، مادر 75 ساله در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا _ همدان گفت: فرزندم، عزت الله کرمعلی در 17 سالگی و در سال 62 در منطقه عملیاتی قصر شیرین در جبهه‌های غرب کشور به دست نیروهای بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: یکسال پس از شهادت پسرم، شوهرم نیز شهید شد و من و چند بچه قد و نیم قد با دنیایی از مشقت های کوچک و بزرگ ماندم که با توکل بخدا و پیروی از فرمایشات رهبرم توانستم بر این مشکلات پیروز شوم.
این مادر شهید افزود: هر وقت خیلی دلتنگ پسرم می شدم از دیگر بچه هایم می خواستم که وصیت نامه پسر شهیدم را برایم بخوانند اما دوست داشتم خودم اینکار را انجام دهم.

آرزو داشتم وصیت نامه پسرم فراتر از کاغذ باشد
سوری گفت: آرزو داشتم که وصیت نامه پسرم فراتر از کاغذ و دست نوشته، برای همیشه محفوظ بماند و از آنجایی که با هنر قالیبافی آشنا بودم تصمیم گرفتم وصیت نامه پسرم را بر قالی ببافم.
این مادر شهید بیان کرد: در این راه با مشکل اساسی روبرو بودم و آن این بود که سواد خواندن و نوشتن نداشتم به همین دلیل در دوره های سواد آموزی شرکت کردم و بعد از مدتی سرانجام سواد خواندن و نوشتن را یاد گرفتم.
وی گفت: با ذوق و شوق فراوان شروع به بافتن وصیت نامه پسر شهیدم کردم حالا دیگر هم وصیت نامه پسرم را می خوانم و هم اینکه از ماندگار کردن وصیت نامه اش آرامش دارم.
اهدای قالیچه ای از وصیت نامه فرزندم به رهبر
وی تصریح کرد: برای هر کدام از فرزندانم یک قالیچه از وصیت نامه بافته ام و تصمیم دارم یکی از قالیچه ها را به مقام معظم رهبری هدیه کنم.
این مادر شهید از ذوق با سواد شدن و اینکه می تواند قرآن بخواند گفت: همیشه قرآنم را داخل کیفم می گذارم قرآنش را می گشاید و برایمان آیاتی از آن را می خواند.
ماجرای باسواد شدن مادر 75 ساله
سوری از خاطره شیرین باسواد شدنش گفت که سال گذشته برای زیارت به کربلا رفتم با خانمی همراه بودم که بیسواد بود در راه برگشت به هتلمان گم شدیم که سواد من باعث شد آدرس را از روی تابلوهای خیابان ها بخوانم و محل اقامتمان را پیدا کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: به کسانی که در کلاسهای سواد آموزی شرکت می کنند پیشنهاد می کنم قرآن را حفظ و به صفحه قرآن نگاه کنند که این باعث آشنایی با حروف الفبا می شود و فرد زودتر و به صورت ماندگارتری باسواد می شود.
قابل تامل این است که گل بانو به عنوان مربی در حال آموزش دادن قرآن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار