همزمان با هفته کتاب روی داد:

افتتاح نمایشگاه های کتاب دانش آموزی در 864 آموزشگاه استان اردبیل

هجدهمین دوره نمایشگاه های کتاب دانش آموزی با عنوان « طرح ملی 50000 نمایشگاه در 50000 مدرسه » در 864 آموزشگاه استان اردبیل و همزمان با سراسر کشور، در آموزشگاه ابتدایی شهید سقایی افتتاح شد

کد مطلب: ۴۲۴۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل ، در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه های کتاب دانش آموزی در 864 آموزشگاه استان برگزار شده و بیش از 45 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه ها برای بازدید و خرید دانش آموزان و فرهنگیان عرضه می شود.

مصطفی کافی راد افزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان و ایجاد رغبت و انگیزه برای مطالعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه ها برشمرد.

کافی گفت: در این نمایشگاه ها دانش آموزان به کتاب های متناسب و مرتبط با برنامه درسی خودشان دسترسی داشته و با تخفیف ویژه نسبت به خرید این کتاب ها اقدام خواهند نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان این که هر سال برگزاری این نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا کتابخانه های مدارس تجهیز شده و کتب موجود پالایش و کتاب های مورد نیاز و به روز دانش آموزان در دسترس آنها قرار گیرد.

وی شناسایی و حمایت از خیرین کتاب، شناسایی و تقویت نویسندگان فردا، معرفی و عرضه تازه های نشر در مدارس و زمینه سازی برای استاندارد سازی منابع موجود در کتابخانه های مدارس استان را از اهداف جانبی این نمایشگاه ها برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: به دلیل استقبال دانش آموزان و همکاران، تعداد نمایشگاه های امسال در مقایسه با سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

گفتنی است :این نمایشگاه ها همزمان با بیست و سومین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان ماه شروع و تا 30 آبان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار