رئیس مرکز سنجش:

فرآیند یادگیری در دانش‌آموزان باید توسط آموزش و پرورش رصد شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی نظارت بر فرآیند یاددهی و یادگیری آخرین و اساسی‌ترین مرحله نظارت در نظام تعلیم و تربیت است و باید وزارت آموزش و پرورش نظارت بر این فرآیند را در دستور کار خود قرار دهد.

کد مطلب: ۴۲۰۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، عبدالرسول عمادی در حاشیه چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه شش کشوری که در استان قم برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش استان‌های کشور به شش منطقه گیلان، البرز، شهرستان‌های تهران، تهران و قم تقسیم شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: مدیران کل در این نشست، مسائل منطقه‌ای را بررسی می‌کنند و مصوبات این جلسات در دبیرخانه وزارت آموزش و پرورش تکمیل و به نشست کلی مدیران و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش منتقل می‌شود.
عمادی با اشاره به اینکه هر کدام از این نشست‌های قطبی توسط یکی از مدیران آموزش و پرورش اداره می‌شوند، گفت: بررسی راهکارهای بهبود نظارت بر فرآیند یاددهی و یادگیری و بررسی راهکارهای ساماندهی مشارکت مالی اولیای دانش آموزان در مدارس در دستور کار چهارمین جلسه هم‌اندیشی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه شش کشوری است.
وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی‌ را یکی از سیاست های آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: در آموزشگاه‌ها مدیران باید از فرآیندهای موجود در کلاس آگاهی داشته باشند؛ بررسی نظارت بر فرآیند یاددهی و یادگیری آخرین و اساسی‌ترین مرحله نظارت در نظام تعلیم و تربیت است و باید وزارت آموزش و پرورش نظارت بر این فرآیند را در دستور کار خود قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که جمعیت بیشتری از آن‌ها در روستاها ساکن هستند توجه ویژه‌ای به دانش آموزان مناطق روستایی می‌شود و در سال‌های اخیر شاهد مشارکت مردم و خیران در تجهیز این مدارس بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار