رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح توسعه سواد دیجیتال در ۵ استان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، از اجرای آزمایشی طرح توسعه سواد دیجیتال در ۵ استان کشور خبرداد.

کد مطلب: ۴۱۴۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، درجلسه امضاء تفاهم نامه با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، درباره روند آموزش‌های سواد دیجیتال به سوادآموزان نهضت اظهارکرد: متولی بنیادICDL در کشور سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و در راستای توسعه سواد دیجیتال اخیرا تفاهم نامه‌ای با سازمان پژوهش به امضا رسیده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: بر این اساس ۲۰۰ مرکزی که بنیادICDL در کشور دارد ظرفیت‌های خود را در اختیار ما قرار می‌دهد و در تامین نیروی انسانی و تولید محتوا همکاری‌ها و تعاملاتی با ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما نیز باید تغییراتی در دوره انتقال ایجاد کنیم عنوان کرد: بر این اساس باید ساعاتی از برنامه درسی به آموزش‌های دیجیتال و مهارت‌های کار با رایانه اختصاص یابد.

باقرزاده ادامه داد: باید مربیان نهضت را با استانداردهای بنیاد ICDL تطبیق دهیم. همچنین در صورت استفاده از مربیان بنیاد، لازم است روش‌های تدریس کتاب‌های دوره انتقال را به آنها آموزش دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اختصاص ساعاتی از برنامه درسی نهضت به آموزش‌های دیجیتال خبرداد، افزود: یک دوره آزمایشی با حضور ۲۱ نفر در شهر تهران برگزار شد که این دوره آموزشی مربوط به کسب مهارتهای ICDL و نرخ پایداری خواندن و نوشتن بود که پیامدهای مطلوبی داشت و تصمیم داریم تا مرحله بعدی آزمایشی را با حضور ۵۰۰ نفر برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در شهر تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی، کردستان و کرمان برگزار خواهد شد و ما ناگزیریم در آینده در بحث اولیه فناوری اطلاعات وارد شویم و از ظرفیت این بخش بیشتر سود ببریم.

باقرزاده با اشاره به اینکه استفاده از موبایل و تبلت برای سوادآموزی از سال گذشته در این سازمان اجرائی شده است گفت: برای اینکه کارهای سازمان در بخش فناوری های نوین بهتر پیش برود دو کار را با وزارت بهداشت و سازمان پژوهش انجام داده ایم .

وی افزود: بحث ورود به فناوری های نوین و توسعه سواد دیجیتال مربوط می شود به اینکه بخشی از افراد مورد نظر ما در شهرهای بزرگ ساکن هستند و ذائقه کمتری به کتابخواندن و در دست گرفتن آن دارند اما می توان از طریق موبایل و تبلت همین آموزش ها را به آنها ارائه کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه توجه به فناوری های نوین یکی از برنامه های اصلی این سازمان است گفت: ما برای دوره انتقال که به اصطلاح برای دوره ابتدایی اطلاق می شود حدود ۶۰۰ ساعت آموزش برنامه ریزی کرده ایم که از این میزان ساعت ۱۰۰ ساعت آن به فناوری های نوین و کتابهای این بخش و ICDL باز می شود.

باقرزاده با اشاره به برنامه ششم و هدفگذاری های انجام شده توسط سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ورود به بخش آموزش بزرگسالان را در این برنامه طراحی کرده ایم و آن را پیشنهاد داده ایم که اگر این اتفاق اجرائی شود کار بزرگی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار