استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با رئیس مركز تحقیقات جنگل و مراتع

خشكسالی بیش از تعلیف دام به مراتع چهارمحال و بختیاری آسیب زده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از موضوع فقدان تعادل میان دام و مرتع، خشكسالی عامل تخریب منابع طبیعی استان بوده است.

کد مطلب: ۴۱۳۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری،قاسم سلیمانی دشتكی در نشست با رئیس مركز تحقیقات جنگل و مراتع كشور اظهار داشت: در گذشته دام بسیار بیشتری بر روی مراتع چرا می شد، اما با این حال، وضعیت مراتع نسبت به شرایط موجود غنی تر و بهتر بود.
وی تأكید كرد: با ورود انسان به منابع طبیعی و برداشت بی رویه گیاهان به ویژه گیاهان دارویی، وضعیت مراتع رو به نابودی رفته است.
سلیمانی دشتكی افزود: در ۲۰ سال گذشته عوامل آب و هوایی، كمبود بارش ها و خشكسالی های پی در پی نیز در از بین رفتن مراتع و خطر انقراض گیاهان دارویی نقش داشته است.
وی تصریح كرد: به تازگی با تشكیل یك كارگروه در چهارمحال و بختیاری، احیای گیاهان دارویی و توسعه آن در دستور كار قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: كسب درآمد، راه اندازی كارخانه های صنایع تبدیلی و تكمیلی و ایجاد اشتغال از مزایای احیای گیاهان دارویی و توسعه مراتع به شمار می رود.
سلیمانی دشتكی اضافه كرد: هم اكنون كشت گل محمدی و برخی گیاهان دارویی دیگر به صورت پایلوت در شهرستان های چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
رئیس مركز تحقیقات جنگل و مراتع كشور نیز در این نشست گفت: هم اكنون دو عامل خروج نیروهای انسانی و وجود بحران های زیست محیطی به ویژه كمبود آب و ریزگردها كشور را با تهدید مواجه كرده است.

عادل جلیلی ادامه داد: امروزه توجه به بحث سلامت در دنیا جدی شده و به همین علت، توسعه منابع طبیعی و مراتع در دستور كار قرار گرفته است.
جلیلی اظهار كرد: برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار