پورابراهیمی:

شرایط فعلی انتخابات مجلس، تناسبی با اصلاحات در دست مجلس ندارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه مصوبات کمیسیون شوراها در خصوص اصلاح قانون انتخابات با مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایرت دارد، درخواست مسکوت ماندن این طرح را مطرح کرد، اما ابوترابی این درخواست را نپذیرفت.

کد مطلب: ۴۱۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمدرضاپورابراهیمی با استناد به ماده 195 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: پس از در دستور قرار گرفتن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، لاریجانی موادی را که با مصوبات تشخیص مصلحت نظام مغایرت داشت به کمیسیون شوراها ارجاع داد و یادآوری کرد که این مغایرت‌ها رفع شود.

وی افزود: در ماده 3 در پی تکلیف به وزارت کشور برای برگزاری الکترونیک همه صندوق‌ها هستیم در حالیکه رییس ستاد انتخابات کشور می‌گوید با توجه به بودجه انتخابات توان الکترونیکی کردن یک سوم صندوق ها را داریم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: شرایط فعلی انتخابات مجلس با اصلاحاتی که مجلس در دست انجام دارد تناسبی ندارد. رسیدگی به این طرح را مسکوت بگذارید تا به جمع بندی برسیم یا کمیسیون شوراها مغایرت‌ها را رفع کند.

ابوترابی ضمن رد خواست پورابراهیمی گفت: با توجه به تقارن انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باید اصلاحاتی در نحوه اجرا و برگزاری انتخابات انجام شود.

وی افزود: منظور وزارت کشور این است که اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس ناظر بر انتخابات مجلس است نه خبرگان رهبری و نگاه کمیسیون شوراها نیز معطوف رفع این مشکلات بوده است. نمیتوان این طرح را مسکوت گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار