گزارش پانا از تشریح برنامه های کانون پرورش فکری در هفته کودک

برنامه های هفته کودک با محور شاد کردن و خلاقیت خواهد بود

خبرگزاری پانا: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در برنامه های هفته کودک سعی شده است درکنار محور بودن برنامه های مختلف به شاد بودن آن نیز توجه کنیم.

کد مطلب: ۴۰۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ صبح امروز نشست خبری هفته کودک با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در بخشی از این نشست حاجیان زاده با اشاره به این مطلب که هم افزایی خوبی بین نهادهایی که قرار است متولی هفته کودک باشند رسیده ایم ؛ گفت: از اهداف ما برای ایجاد این شورا هم افزایی دستگاه‌های مختلف بوده است که امروز این هم‌افزایی به نقاط خوبی رسیده است و به سمت هم فکری در حال حرکت است ، از 15 تا 21 مهرماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است، شعار این هفته در سال جاری «دنیا با لبخند کودکان زیباست» در نظر گرفته شده است و متناسب با سنتی دیرینه هر روز آن به نام خاصی نامگذاری شده و متناسب با نام‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در سطح تهران و دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: روز کودک، سلامت و ایمنی، کودکان، هنر و میراث فرهنگی، کودک و خانواده و رسانه، کودک و کتاب و کتاب‌خوانی، کودک و محیط زیست و منابع طبیعی، کودک، دنیای صلح دوستی و بالاخره کودک، آموزش و تربیت اسلامی عناوین این روزها هستند .

حاجیان زاده در ادامه سخنان خود افزود: در برپایی این برنامه‌ها تلاش شده است در شورای سیاست‌گذاری که با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان، سازمان هلال احمر، محیط زیست و... متشکل است، برنامه‌هایی مفرح و شاد برای کودکان و خانواده‌ها ترتیب داده شود.

وی یادآور شد: شروع این برنامه‌ها با راه‌اندازی قطار کودکی همراه خواهد بود که در آن قطاری از تهران به یکی از شهرهای اطراف آن همراه با بخشی از نویسندگان و هنرمندان به حرکت درمی‌آید. .

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری هدف از برپایی هفته ملی کودک توجه جدی به کودکان و حوزه کودکی به منزله بنیادی‌ترین بخش زندگی انسان‌ها، جلب توجه افکار عمومی جامعه بویژه خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه، همگرایی و هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه کودکان و بالاخره کمک به شکل‌گیری خاطرات پرنشاط و شاد برای کودکان در فضاهای مرتبط با آنها است. .

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و همچنین نمایشگاه‌های دستگاه‌های مختلف در زمینه توانمندی آنها در خدمت به کودکان، برپایی موزه عروسک‌های ملل، برگزاری هفت نشست تخصصی با محوریت روزهای یاد شده و... از برنامه‌های این هفته خواهند بود. همچنین بناست به احترام شهدای منا غرفه‌ای نیز در زمینه گرامیداشت یاد آن‌ها در دل نمایشگاه هفته کودکی در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شود .

مدیرعامل کانون اضافه کرد: افتتاح فاز اول پرتال جامع کودکی که موضوعات مختلفی را در ارتباط با کودکان، خانواده‌ها و دست‌اندرکاران این گروه سنی را در بر می‌گیرد در زمره دیگر برنامه‌های کانون در این هفته خواهد بود. برپایی مسابقه عکس و نقاشی به‌عنوان فاز اول این پرتال در سال جاری اجرا می‌شود. .

همچنین IPTv , وی همچنین به دیگر بخش های این هفته اشاره کردو گفت: کودکانه‌ای که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است، در این مراسم عرضه خواهد شد. بدین ترتیب برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه بچه‌ها و آموزش‌های مورد نیاز آنان و خانواده‌هایشان از طریق این IPTv که در واقع نوعی تلویزیون خانوادگی است، در اختیار آنان قرار می‌گیرد. فاز اول این طرح توسط کانون اجرا شده است و بنا داریم در فازهای بعدی بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را در همکاری با سایر سازمان‌ها همچون صداوسیما عهده‌دار شویم . .

وی تأکید کرد : IPT v وی تصریح کرد: این موارد پروژه‌هایی است که در چند فاز طراحی شده است. در این فاز اول این پروژه جنبه داخلی داشته اما در فازهای بعدی ملی خواهد شد. برای اجرای این کار ما نیازمند مجوز صداوسیما هستیم که در حال حاضر در این زمینه در حال تعامل‌ هستیم و برای عملیاتی کردن زیرساخت‌های آن با چندین شرکت در صداوسیما همراه خواهیم شد که شرایط فنی آن را مهیا سازند .

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با اشاره به اینکه قریب به 110 تریلی سیار تئاتر در ایام جشنواره هفته ملی کودکی در سراسر کشور به اجرای تئاترهایی ویژه کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت در خصوص فعالیت‌های سینمایی دستگاه متبوعش، گفت: اگرچه در حوزه فیلم هنوز کار خاصی ارائه نشده است اما ما در صدد هستیم با حمایت از فیلمسازان کارهای جدی را انجام دهیم. امید است تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد اکران چند فیلم کوتاه در این زمینه باشیم. بویژه که کانون در حال حاضر 100 سالن نمایش را در اختیار دارد و این امکانات به او اجازه می‌دهد تا در همکاری با سازمان سینمایی امکان نمایش فیلم‌های کودکان و نوجوانان را مهیا سازد. مضاف بر اینکه آموزش و پرورش نیز سالن‌های خاص خود را برای پخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اختیار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار