آغاز طرح بازسازی فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین

خبرگزاری پانا: رئیس اداره ارشاد ورامین از اغاز طرح بازسازی فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین بعد از 15 سال خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۰۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،حمیدرضا ارمان مهر، با اشاره به اغاز طرح بازسازی تنها فرهنگسرای شهرستان ورامین اظهار کرد: شهرستان ورامین علیرغم تاریخ، فرهنگ و هنر غنی و حضور هنرمندان، پیشکسوتان و اساتید در حوزه های مختلف هنری از کمبود فضاهای فرهنگی و هنری رنج می برد.

وی در ادامه افزود: هنرمندان ورامینی در موسیقی، تئاتر، شعر و اثار تجسمی در سطح استان تهران بسیار مطرح می باشند ،اما گالری مناسب برای به نمایش گذاشتن اثار هنری و مکانی برای اجرای تئاتر و موسیقی در ورامین وجود ندارد و همین امر موجب دلسردی هنرمندان و مشتاقان هنر در این شهر شده است .

وی تاکید کرد: هم اکنون فرهنگسرای رازی با بیش از 40 سال قدمت تنها فرهنگسرای شهرستان ورامین است، که در طول سال شاهد ده ها برنامه تودیع و معارفه مسئولان ، اجرای تئاتر، موسیقی و جشن های ملی و مذهبی می باشد و به نوعی تنها مکان برگزاری مراسمات بزرگ شهرستان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انجمن های نمایش ، موسیقی ، هنرهای تجسمی،خوشنویسی ، تعزیه و فیلم و عکس ، شعر و ادب ، سینمای جوان و خانه مطبوعات به اجبار باید در همین فرهنگسرا و فضای محدود فعالیت کنند و حتی کلاسهای آموزشی و آثار و تولیدات هنری خویش را به نمایش بگذارند .

ارمان مهر با اشاره به اغاز طرح باز سازی این مکان فرهنگی گفت: با تلاش هنرمندان و کمک اداره کل ارشاد استان تهران فرهنگسرای رازی بعد از سالها سال مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

ریاست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی ورامین افزود: با اجرای کامل این طرح فضای فرهنگسرای تبدیل به محیطی شاد و رسمی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خواهد بود تا میزبان خوبی برای مردم و هنرمندان و مسئولان باشد.

وی تسریع در تخلیه فرهنگسرای ارشاد ورامین در میدان ولیعصر(عج) را خواستار شد و تصریح کرد: با واگذاری دوباره فرهنگسرای ارشاد واقع در میدان ولیعصر (عج) ورامین، سرانه فرهنگی شهرستان به سطح مطلوبتری می رسد که امیدواریم با حضور فرمانده جدید نیروی انتظامی شرق استان تهران همکاری لازم را با هنرمندان ورامین انجام شود .

ارمان مهر با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین گفت: امیدواریم با حمایت شهرداری ورامین بازارچه هنرمندان شهرستان در محوطه فرهنگسراری رازی اجرایی شود تا هنرمندان ورامین امکان عرضه اثار هنری خود به مردم را داشته باشند.

سعید طاهری مدیر فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین نیز در خصوص جزئیات طرح بازسازی این مکان فرهنگی گفت: از عمر فرهنگسرای رازی ورامین بیش از 40 سال می گذرد و این فرهنگسرار تنها مکان اجرا برنامه های هنری ورامین و میزبان ده ها جشنواره منطقه ای و استانی در طول سال است.

وی افزود: در حال حاضر طرح بازسازی فرهنگسرای رازی اغاز شده و هم اکنون بازسازی فضای داخلی( دیوار پوش) با 700 متر مربع طی یکماه به پایان رسیده است.

طاهری تصریح کرد:عملیات دیوار کشی محوطه فرهنگسرا نیز با حمایت شهرداری ورامین برای زیبا سازی نمای بیرونی فرهنگسرا نیز در حال اجرا است و تاکنون برای طرح بازسازی این مکان فرهنگی بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است.

/خبرنگار:سیما قربانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار