رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

نظارت دقیق تری برای تخصص و مهارت مهندسان ساختمان باید انجام شود

خبرگزاری پانا : رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حوزه های مهارتی مهندسان ساختمان، کار کافی انجام نشده و باید برای تخصص و مهارت مهندسان، برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد.

کد مطلب: ۳۹۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ، اکبر ترکان در جلسه ای به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و در حضور جمعی از مسوولان استان اظهار کرد: ایجاد هویت بومی معماری در گیلان، امری ضروری است و امروز کمتر بنائی را می توانیم با هویت معماری گیلانی در استان ببینیم.
وی ادامه داد: در 35 سال گذشته، ساختمان های زیادی ساخته شده، تعداد بسیار زیادی مدرسه و دانشکده احداث شده اما کمتر ساختمان ، مدرسه یا دانشکده ای در گیلان متناسب با هویت بومی و معماری اقلیمی ساخته شده است.
ترکان با بیان اینکه رشت دروازه اروپا بوده، افزود: این شهر بیشترین تحصیل کرده و ستاره های علم را داشته و این به معنای آن است که باید در این شهر، کارهای خوبی انجام گرفته باشد که ما در معماری این شهر ببینیم و توجه به معماری اقلیمی در گیلان به عنوان تنها استان دارای موزه میراث روستایی با پیشینه تاریخی - فرهنگی و ظرفیت نخبگی استان ضروری است.
وی رکود در صنعت ساختمان را سراسری خواند و بیان داشت: همان طور که در صنعت خودرو شاهد رکود هستیم، در صنایع دیگر هم وضع به همین شکل است و اکنون تعادل بازار کم شده و وقتی توان مردم از لحاظ اقتصادی کم شود، اولین چیزی که با رکود مواجه می شود، صنعت ساختمان و خودروست.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تعداد بالای مهندسان فارغ التحصیل در حوزه ساختمان با وجود ظرفیت کم کار گفت: در حالیکه یک استادکار سنگ کار یا گچ برای کار روزانه حداقل یکصد هزار تومان دریافتی دارد، تعداد بسیار زیادی مهندس حوزه ساختمان داریم که بیکار هستند و این مسئله، نشان می دهد در حوزه های مهارتی، کار کافی نکردیم و می بایست برای تخصص و مهارت مهندسان برنامه ریزی های دقیق تری شود.
وی با دفاع از شهرشدن مناطقی با جمعیت بیش از پنج هزار نفر خاطرنشان کرد: شاید این کار مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد اما فرصت خوبی برای ضابطه مند کردن ساخت و ساز با ارائه نقشه و افزایش نظارت سازمان های نظام مهندسی ساختمان فراهم می سازد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختان کشور همچنین در مورد مخالفتش با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی برای انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: من در مورد ابلاغیه وزیر گفتم که نیاز به قانونگذاری دارد.
در این نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ، بازرسان و اعضای شورای انتظامی این سازمان، شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار