مسجد جامعی پیشنهاد داد؛

نام گذاری مکانی در تهران به نام آیلان، کودک غرق شده سوری

خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر تهران با تلخ ارزیابی کردن اتفاق رخ داده برای کودک 3 ساله کوبانی پیشنهاد نامگذاری مکانی در تهران به نام کودک سوری که قربانی خشونت فرقه‌ای شده به عنوان نماد ضد خشونت پیشنهاد داد.

کد مطلب: ۳۹۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد مسجد جامعی در سخنان پیش از دستور جلسه یکصد و هشتادم شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت به دلیل کشته شدن کودک کرد سوری گفت: کشته شدن این کودک که قربانی خشونت‌های فرقه ای نشان دهنده گونه ای از مظلومیت انسانیت و انسان در دوره معاصر است .

وی با بیان اینکه برای نشان دادن مظلومیت در سینما از کودکان استفاده می شود اظهارداشت: اتفاقی که برای این کودک سه ساله و برادر 5 ساله اش رخ داد اتفاقی تلخ بود و ما در همراهی از این کودک مقابل ایدئولوژی های مذهبی خود ساخته می توانیم نقطه ای را در شهر به نام این کودک کرد کوبانی به نام آیلان نامگذاری کنیم .

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه به اتفاق رخ داده برای کودک کرد سوری در سواحل ترکیه، اظهار داشت: این اتفاقی تکان دهنده بود که در یک سمت آن اسلام منفعت جو و داعش جنایتکار و در طرف دیگر آن افرادی که شعار حقوق بشر را می دهند ولی کمترین ارزشی برای آن قائل نیستند قرار دارند .

وی خواستار شد تا شورای شهر تهران با موضع گیری در این خصوص بتواند پیام مظلومیت این کودک را به جهانیان منتقل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار