رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

پزشکان حلقه اصلی طرح تحول سلامت هستند

خبرگزاری پانا: این مسئول با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پزشکان حلقه اصلی موفقیت در این طرح هستند، خاطرنشان کرد: پزشکان ایرانی از قرن‌ها پیش در دنیا درخشیده‌اند و امروز نیز پزشکان ایرانی در دنیا شناخته‌‌شده‌ترین پزشکان به شمار می‌روند.

کد مطلب: ۳۹۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بشدت از نطر تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق پرسنل در مضیقه هستیم گفت : با دردسر و خون دل دانشگاه را اداره می‌کنیم .

رضا چمن در مراسم تجلیل از 60 پزشک برگزیده کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به خدمات دولت در بحث طرح تحول سلامت، اظهار کرد: پزشکان در این طرح جایگاه بالایی دارند که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: جایگاه پزشکان شایسته تجلیل است چرا که قشر نخبه جامعه بوده و از برترین‌های کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وضعیت بهداشت استان در سرآغاز فصل توسعه است و رشد کنونی مدیون همه نیروهای انسانی دانشگاه است.

این مسئول با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پزشکان حلقه اصلی موفقیت در این طرح هستند، خاطرنشان کرد: پزشکان ایرانی از قرن‌ها پیش در دنیا درخشیده‌اند و امروز نیز پزشکان ایرانی در دنیا شناخته‌‌شده‌ترین پزشکان به شمار می‌روند.

چمن با اشاره به این مطلب که استان ما در بخش سلامت در بیشتر شاخص‌ها در حد متوسط کشور است، تصریح کرد: در برخی موارد مانند تغذیه و کودکان در رده‌های آخر کشور قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه با بیان اینکه به لحاظ اعتبارات در بدترین سالها قرار داریم، گفت: با همه کمبودها، بیش از 100 هزار نفر از اردیبهشت سال گذشته تاکنون در بیمارستان‌های استان در طرح تحول سلامت بستری شده‌اند.

این مسئول از کسری ماهانه 20 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت حقوق کارکنان خبر داد و افزود: در بیمارستانی که 95 تخت ظرفیت دارد، بیش از 250 تخت را سرویس می‌دهد، ارتقای کیفیت خدمات سخت است.

وی با تاکید بر اینکه با هزاران دردسر و خون دل و از راه‌های دیگر دانشگاه را اداره می‌کنیم که در این بین بخش آموزشی و دانشجویی از بخش‌های دیگر مشکلات بیشتری دارد، گفت: کل اعتبارات پژوهشی دانشگاه اندازه هزینه سرویس سلف دانشگاه هم نیست.

چمن با متذکر شدن این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: ما دانشگاهی هستیم که پس از 20 سال، هنوز نتوانسته‌ایم 4 رشته اختصاصی داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: متوسط عضو هیئت علمی ما به تعداد دانشجو یک به 15 بوده در حالی که در کشور یک به 13 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار