برگزیدگان دهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در یزد معرفی شدند

خبرگزاری پانا: آیین پایانی دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با حضور رییس سازمان سینمایی کشور با معرفی نفرات برتر در سالن شهید عباس پور برق منطقه ای یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۳۸۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، این جشنواره در دو بخش اصلی و سبک زندگی برگزار و در مجموع 46 فیلم پس از اکران داوری شد.
هیات داوران در بخش اصلی هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم این بخش ندانست و جایزه دوم این بخش به سعید نجاتی برای کارگردانی فیلم 'صراحی ' شامل دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال اهدا شد.
همچنین جایزه سوم بخش یاد شده شامل دیپلم افتخار و مبلغ 25 میلیون ریال به آقای مهدی سیم ریز برای کارگردانی فیلم چمدان اعطا شد.
این گزارش می افزاید : جایزه ویژه هیات داوران نیز به سعید سلمان روغنی برای کارگردانی فیلم های درهای نزدیک شامل دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون اهدا شد.
در بخش سبک رضوی جایزه بهترین فیلم بطور مشترک شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال به رضا فهیمی برای کارگردانی فیلم 'کودکان ابری' و سعید روستایی برای کارگردانی فیلم 'از طرف آنها' اعطا شد ، هیاتت داوران در این بخش جایزه دوم را به فیلمی اهدا نکرد .
دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به امیر توده روستا برای کارگردانی فیلم 'جای من رو توی اتاق بنداز'، رضا جمالی برای فیلمنامه 'فیلم عروسی مسلم' ، داوود رحمانی برای فیلمبرداری فیلم سه سال و سه ماه و دو روز و مهرداد حسنی برای فیلم 'سکوت' اعطا شد.
در بخش مستند هم هیات داوران با تقدیر از فاطمه طوسی به خاطر فیلم
' می لا دو' و دیپلم افتخار سومین اثر برتر جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به فیلم 'سپیده' به کارگردانی عباس سندی اهدا کرد.
دیپلم افتخار دومین اثر برتر جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به فیلم 'دست به مهره 'به کارگردانی سید وحید حسینی و تندیس طلایی و دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال به عنوان اثر اول به فیلم مستند ' بخشش مریم' به کارگردانی مهدی شعبانی اعطا شد.
همچنین جایزه ویژه هیات داوران به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال به فیلم 'شکاف' به کارگردانی محمدرضا مجلسی اهدا شد.
دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی 25 مردادماه در استان یزد آغاز شده بود و امروز با معرفی برترینهای به کار خود پایان داد.
531 فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در استان یزد ارسال شده بود که 46 فیلم توسط هیات انتخاب به مرحله داوری رسید.
این فیلم ها در دو بخش اصلی و سبک زندگی پذیرش شده اند که از این تعداد 18 اثر در بخش مستند، هفت فیلم در بخش داستانی و 21 مورد هم سبک زندگی انتخاب شده بود.
بیشترین فیلم های ارسالی به ترتیب از استانهای تهران، یزد، خراسان رضوی ، اصفهان، مازندران و سیستان و بلوچستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار