نماینده مردم شیراز در مجلس:

تاسیس شرکت های توسعه و عمران شهرستانی گامی بلند در رشد و توسعه فارس است

خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس، تاسیس شرکت های توسعه و عمران شهرستانی را گامی بلند در رشد و توسعه استان فارس دانست.

کد مطلب: ۳۸۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جعفر قادری گفت: تاسیس شرکت های توسعه و عمران شهرستانی که از مصوبات مجلس شورای اسلامی است به عنوان مکمل فعالیت های دولتی و شرکت های خصوصی در زمینه سرمایه گذاری است و گام بلندی در رشد و توسعه استان محسوب می شود.


وی با اشاره به تصویب قانون تاسیس شرکت های توسعه و عمرانی شهرستانی در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مزیت های این شرکت ها، تلفیقی از شرکت های تعاونی عمومی و سهامی خاص است به گونه ای که تمام معایب و مشکلات شرکت های سهامی عام و خاص در این تعاونی و شرکت جدید برطرف شده است.


قادری به شرایط و نحوه عضویت در شرکت تعاونی توسعه و عمران اشاره و ابراز داشت: تمام افراد ساکن یا متولد یک شهرستان به همراه اعضای خانواده خود می توانند در این شرکت تعاونی سهام خریداری کنند اما تمامی اعضای حقیقی و حقوقی دارای یک رای بیشتر نیستند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به زمینه های فعالیت و مشارکت شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، افزود: این شرکت ها به عنوان مکمل فعالیت های بخش دولتی و شرکت های خصوصی در امر سرمایه گذاری فعالیت می کنند و حوزه فعالیت آنها در شهرستان محل تاسیس خواهد بود.


قادری هدف از تاسیس و راه اندازی این شرکت ها را اشتغال زایی، رشد و توسعه در زمینه های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در شهرستان و استان برشمرد و اضافه کرد: پیگری صدور مجوز شرکت های خدماتی، هواپیمایی، موسسات مالی اعتباری و بانک های خصوصی، تعریف طرح های بزرگ گردشگری و توریستی، ورود به پروژه های بزرگ تجاری، خدماتی، شهری و صنعتی و نظایر آن را می توان به عنوان زمینه و دیگر اهداف فعالیت این شرکت ها بیان داشت.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری مدیران ارشد استان و راه اندازی این شرکت ها در شهرستان ها نیز بیان داشت: این شرکت ها در برخی از شهرستان های استان فارس مقدمات کار خود را فراهم کرده و در شیراز نیز هیئت موسس آن تشکیل شده که پس از عرضه سهام و تشکیل مجمع عمومی، مدیر عامل و هیئت مدیره آن تعیین می شود.


قادری اذعان داشت: هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز چندین جلسه خوب و مفید با حضور فرماندار شهرستان و برخی از مدیران اجرایی دستگاه های دیگر برگزار کرده و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.


نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان نیز خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک توسط هیئت موسس شرکت تعاونی عمران و توسعه شیراز و از طریق رسانه های محلی و مطبوعات و صدا و سیما اطلاع رسانی جامع و کامل انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار