نگاه مثبت استانداری به ورزش بوشهر

خبرگزاری پانا : سالاری، استاندار بوشهر گزارش ورزشی خود را در فضای مجازی منتشر نمود. در این گزارش به مسائل تیم های شاهین و ایرانجوان بوشهر و ورزش بانوان و غیره پرداخته شده است .

کد مطلب: ۳۸۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر ، سالاری، استاندار بوشهر گزارش ورزشی خود را در فضای مجازی منتشر نمود. در این گزارش به مسائل تیم های شاهین و ایرانجوان بوشهر و ورزش بانوان و غیره پرداخته شده است. متن گزارش به شرح ذیل می باشد:

«سلام، امروز درباره تحقق قولی که در همایش 24 خرداد دادم، گزارشی می نویسم. آنجا گفتم تیم های مردمی شاهین و ایرانجوان را حمایت و فعال می کنیم و از فوتبال شهرستان های استان و بقیه رشته های ورزشی حمایت خواهد شد. پس از آن، 2 بار با دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان مذاکره داشتم و نهایتاً دو هفته پیش، ایشان؛

1) مجوز راه اندازی باشگاه جدید شاهین را صادر کردند.

2) دستور دادند یک امتیاز لیگ دسته 2 به باشگاه جدید شاهین داده شود.

برای تأمین و جذب حمایت های مالی از تیم های فوتبال و سایر رشته های ورزشی استان، شناسایی و برنامه ریزی برای مشارکت و حمایت صنایع بزرگ مستقر در استان از ورزش را شروع نمودیم. در گام اول، منطقی تر بود با شورای شهر و شهرداری بوشهر اولین قدم را آغاز کنیم. در نشستی كه برگزار کردم (شنبه مورخ 17/5/94) گفتم شاهین جدید یا ایرانجوان را با اضافه کردن پسوند «شهرداری بوشهر» حمایت کنند و بعد از انتخاب یك تیم توسط شورای شهر بوشهر، سپس این فرصت فراهم می شود تا آن یکی دیگر، بعلاوه تیم های فوتبال ایرانجوان خورموج، کارگر بنه گز، پرسپولیس برازجان و پرسپولیس گناوه و ... سایر رشته های ورزشی از منابع استانی، کمک خیرین و مشارکت مردمی و مشارکت صنایع بزرگ مستقر در استان، حمایت شوند.

بنا به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان به شهردار بندر بوشهر و با تنظیم لایحه توسط ایشان، حمایت شهرداری از باشگاه جدید شاهین تحت عنوان «شاهین شهرداری بوشهر» رسمیت یافت. با روحیه فرهنگی که از اعضای شورا و شهردار مشاهده می كنم، انشاءالله شاهین مسیر رشد و درخشش و خوشحالی جوانان را طی خواهد کرد، و بنده نیز حمایتم را قطع نخواهم کرد.

طبق وعده قبلی، امروز250 میلیون تومان نیز از منابع استانی به ایرانجوان پرداخت شد. پرداخت مابقی کمک ها، پس از تأسیس «کانون هواداران باشگاه ایرانجوان» و انتقال صد در صد سهام آن باشگاه به نام آن کانون خواهد بود. همه مردم استان می توانند با پرداخت حق عضویت، به عضویت این كانون درآیند و کارت عضویت و هواداری دریافت کنند. حق عضویت پرداختی نیز کاملاً باید صرف هزینه تیم ایرانجوان شود. حمایت صنایع را نیز پیگیری می کنم و انشاء الله خیرین و فوتبال دوستان هم کمک کنند. با این برنامه چهار منبع مالی برای كمك به ایرانجوان خواهیم داشت:

1) منابع استانی. 2) کمک خیرین. 3) حق عضویت کانون هواداران. 4) کمک و مشارکت صنایع.

به تیم های کارگر بنه گز، پرسپولیس گناوه، پرسپولیس برازجان و ایرانجوان خورموج (در صورت تمایل به ادامه فعالیت)، هر کدام حدود 100 الی 200 میلیون تومان ظرف چند روز آینده از منابع استانی پرداخت می کنیم.

ضمن اینكه فهرست حمایت مالی از سایر هیئت های ورزشی به نسبت مدال آوری و تعداد ورزشکاران و طرفداران آن رشته ورزشی، در مرحله نهایی است. به محض تکمیل فهرست، از محل منابع استانی و مشارکت صنایع، مبالغی نیز به آنها پرداخت می كنیم.

در حوزه زیرساخت های ورزشی هم، طرح های زیر قطعی و تأمین اعتبار شده است:

1)طرح های 1000 (پارسال) و 500 (امسال): با هدف احداث 135 زمین چمن مینی فوتبال روستایی.
2)طرح 400 : احداث 400 زمین والیبال در بوستان های امید روستایی و شهری (محلات شهرها).
3)طرح 5000 : احداث 113 زمین چمن مینی فوتبال در محلات 37 شهر استان، معادل هر 5000 نفر جمعیت شهری یک زمین.
4)طرح 800 : احداث و نصب 800 میز تنیس در بوستان های امید روستایی و شهری.
5)طرح 300 : احداث حداقل 300 زمین بدمینتون در بوستان های امید روستایی و شهری.
6)طرح 600: احداث حداقل 600 میز شطرنج پارکی در بوستان های امید شهری و روستایی.
7)طرح 200: آماده سازی زمین مینی فوتبال خاکی برای کلیه روستاهای با جمعیت 200 الی 499 نفر و تجهیز آنها به دروازه، تور، نیمکت و توپ و وسایل ورزشی.

با احداث اماکن مذکور، بخش مهمی از ظرفیت سالن های ورزشی که به ورزش آقایان اختصاص یافته، آزاد می شود که برای استفاده ورزشی بانوان اختصاص می یابد و به فرمانداران سراسر استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان ابلاغ نموده ام که برنامه ریزی و اقدام لازم را برای این منظور به عمل آوردند و بر این مورد تأکید کرده ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار