بیماری بروسلوز با برگزاری همایش کنترل نمیشود

خبرگزاری پانا: مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: بیماری بروسلوز با برگزاری همایش و جلسه کنترل نمیشود بلکه با اختصاص اعتبارات و خرید واکسن میتوان این بیماری را کنترل کرد.

کد مطلب: ۳۷۸۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا: محمود رضا رسولی در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان (تب مالت- آنفولانزا)در همدان با بیان اینکه بروسلوزیک بیماری جهانی است اظهارکرد: 64 کشور برای مقابله با این بیماری برنامه ریزی کرده اند.
وی با اشاره به این که کنترل بیماری بروسلوز در خاورمیانه به علت مسائل امنیتی نامناسب است تصریح کرد: در ایران نیز در طی چند سال گذشته ابتلا به بیماری بروسلوز روندی افزایشی داشته که در سال93 در سطح کشور بیست هزار مورد بیماری ثبت شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان همدان به اهداف برگزاری سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد همکاری بین بخشی و منطقه ای هدف اصلی در راستای کنترل بیماری بروسلوز محسوب می شود.
وی کمبود بودجه و منابع مالی را یکی از دلایل اصلی در کنترل بیماری بروسلوز دانست و تاکید کرد: با برگزاری همایش و جلسه این بیماری کنترل نمی شود بلکه با اختصاص اعتبارات و خرید واکسن میتوان این بیماری را کنترل کرد.
رسولی در پایان واکسن را تنها راه کنترل بیماری بروسلوز برشمرد و تصریح کرد: در ایران تنها مرکز تولید واکسن موسسه رازی است که ظرفیت آن محدود بوده و طی چند سال گذشته با اعمال تحریم ها علیه ایران واکسن مورد نیاز را نتوانسته ایم وارد کنیم.
/سحر شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار