نمایش تئاتر عروسکی ˝ماهی سیاه کوچولو˝ با شیوه ترکیبی

خبرگزاری پانا: کارگردان تئاتر عروسکی ˝ماهی سیاه کوچولو˝ گفت: در اجرای این نمایش از شیوه‌های مختلف عروسک‌گردانی استفاده شده است.

کد مطلب: ۳۷۶۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، زهرا میرزایی با بیان اینکه نمایش عروسکی "ماهی سیاه کوچولو" که از 29 تیرماه در شیراز آغاز شده است به مدت 12 روز در تالار استاد هودی شیراز اجرا می‌شود اظهار داشت: ساعت اجرای این نمایش 19:30 است.
وی با اینکه این نمایش بازنویسی داستان صمد بهرنگی به‌وسیله محمدعلی زارعی است، گفت: این نمایش داستان ماهی است که از زندگی در برکه‌ای کوچک خسته شده و در حرکت به سوی دریا با خطرهای زیادی رو‌به‌رو می‌شود.
کارگردان جوان شیرازی با بیان اینکه در نمایش "ماهی سیاه کوچولو" تلاش شده است تا از فضای تصویرسازی برای بیننده استفاده شود خاطرنشان کرد: صحنه نمایش دائم عوض می‌شود و شیوه عروسک‌گردانی نیز در این نمایش دارای تنوع است.
میرزایی با بیان اینکه شیوه خاص اجرا برای وی اهمیت داشته است، عنوان کرد: در این نمایش برای نخستین‌بار از چند شیوه عروسک‌گردانی مانند فک‌زن، دستکشی، میله‌ای و تاپ تیبل استفاده شده است.
وی صداپیشگان این نمایش عروسکی را مریم شاهی، آتوسا رزمجویی، نکیسا ادیب، رسول فهندز سعدی، فاطمه قیسی، محمدحسین سهامی و مریم خسروی معرفی کرد.
میرزایی افزود: طراح صحنه این نمایش نوید جعفری است و فضا را طوری طراحی کرده است تا امکان هر نوع اجرایی در آن فضا باشد.
کارگردان "ماهی سیاه کوچولو" با تاکید بر حمایت مسئولان در برپایی نمایش‌ها بیان کرد: اگر از جوانانی که تازه وارد این عرصه شده‌اند حمایت شود آنان انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا می‌کنند.
زهرا میرزایی پیش از این در نمایش‌هایی چون "تعویض اجباری نرگس شیراز" و "جعفرخان از فرنگ برگشته" به ایفای نقش پرداخته است و دستیاری کارگردان را در نمایش "شب بخیر مادر" بر عهده داشته است.
گفتنی است نمایش "ماهی سیاه کوچولو" تا 9 مردادماه در تالار استاد هودی واقع در پارک آزادی اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار