آمریکا اعلام کرد:

هلاکت ۲۳۰۰ نظامی سعودی توسط نیروهای یمنی

خبرگزاری پانا: امریکا در گزارشی از هلاکت بیش از ۲۳۰۰ نظامی و انهدام حدود ۱۰۰۰ دستگاه انواع خودروی نظامی ارتش سعودی درحملات ارتش و کمیته ‌های مردمی یمن به استانهای مرزی عربستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۶۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در گزارش اطلاعاتی امریکا آمده است: دربین کشته شدگان سعودی دهها افسر وخلبان به چشم می خورد، همچنین 200 موضع نظامی عربستان در حملات موشکی و زمینی ارتش و نیروهای مردمی یمن منهدم شده است.

همچنین شبکه تلویزیونی المسیره با اشاره به بخشی از عملکرد ارتش و کمیته های مردمی ، گزارشی از ۱۰۰ روز حمله سعودی ها به ارائه کرد : نیروهای یمنی تعداد زیادی حمله به شماری از مواضع نظامی در استان نجران انجام داده‌اند که موضع نظامی المخروق، برج مراقبت در الشرفه و موضع بربران از جمله آنهاست.

علاوه بر این تعداد زیادی از خودروهای زرهی سعودی ها منهدم و دهها نفر از سربازان سعودی در این حملات در نجران به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته های مردمی علاوه بر آن به تعدادی از مناطق و مواضع در نجران حمله کرده اند که مهم ترین آنها فرودگاه نجران و پادگانهای الجربه و الزور و موضع نظامی علیب بوده است.

همچنین پایگاه هوایی خالد بن عبد العزیز در خمیس مشیط در ظهران عسیر ، شرکت آرامکو ، مواضع نظامی الحمامه، علیق، الجحف، الرجفه، گارد مرزی و الضبعه و مواضع نظامی نزدیک موضع نظامی علب از جمله مواضع نظامی است که در استان عسیر هدف قرار گرفته است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به مواضع نظامی سعودی ها در جیزان یورش بردند که مهم ترین آن موضع نظامی تویلق ، ام بی سی ، المعزاب ، مصفق ، الردیف ، برج الحجر ، جلاح ، العمود و مجروب شمالی و جنوبی ، الغاویه و الریحان بوده است.

بسیاری از پایگاههای موشکی سعودی ها در جیزان از جمله در الشبکه ، الدود ، الدخان ، الجابری ، العین الحاره ، برج ابو کساف ، احد المسارحه ، ابو عریش ، ملحمه و الخوبه بوده است.

همچنین مهم ترین سامانه های موشکی که ارتش و کمیته های مردمی از آن در این مدت استفاده کردند عبارتند از : موشکهای کاتیوشای ساخت روسیه که بین 10 و 20 و تا 80 کیلومتر برد دارد.

موشکهای گراد که تا 20 کیلومتر برد دارد.

موشکهای روسی اوراگان که تا 75 کیلومتر برد دارد.

موشکهای کوتاه برد « زلزال » ساخت یمن که دارای قدرت تخریبی زیادی است.

موشکهای النجم الثاقب که دو نسل آنها رونمایی شد. نسل اول 45 کیلومتر و نسل دوم 75 کیلومتر برد دارد.

موشک اسکاد نیز در معادله بازدارندگی نیز جایگاه خودش را دارد و تاکنون ظرف یک ماه دو فروند از این موشکها شلیک شده است.

یکی از موشکهای اسکاد پایگاه هوایی ملک خالد را در خمیس مشیط هدف قرار داد. دومی نیز به پایگاه موشکی السِلِیِّلْ در استان ریاض شلیک شد و موشکهای بیشتری از نوع اسکاد در آینده شلیک خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار