با حضور مسئولان کشوری و استانی

خانه ریاضیات اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری پانا:با حضور مسئولان استانی و کشوری خانه ریاضیات اردبیل افتتاح شد.

کد مطلب: ۳۶۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس خانه ریاضیات اردبیل در مراسم افتتاح خانه ریاضیات که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اهداف خانه ریاضیات در سه بخش آموزشی، پژوهشی، علمی، فرهنگی اجتماعی تدوین شده است .

حسن نوعی‌اقدم افزود: مطالعه و ریشه‌یابی علل ضعف‌های آموزشی در مدارس، بررسی کتب درسی ریاضی و انعکاس ضعف به دفتر برنامه‌ریزی، تالیف کتب درسی و همکاری با آموزش و پرورش در برگزاری دوره‌های آموزشی مدنظر است .

وی ضرورت برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزش تدریس ریاضی را به همراه ترویج و آموزش نرم‌افزارهای ریاضی ضروری اعلام کرد و گفت: برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در مقاطع مختلف و شناسایی استعدادهای ویژه مدنظر و ملاک کار است .

رئیس خانه ریاضیات اردبیل جلب حداکثری دانش‌آموزان را به همراه عمومی کردن آموزش ریاضی یادآور شد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کامپیوتر و نرم‌افزارها برای نوجوانان و جوانان مدنظر است .

نوعی‌اقدم به برنامه‌های خانه ریاضیات اردبیل اشاره کرد و گفت: با هدف ارتقای سطح دانش ریاضی و همگانی کردن آموزش ریاضیات با هماهنگی شورای عالی خانه ریاضیات ایران این مجموعه شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند .

وی از همکاری شورای شهر و شهرداری اردبیل و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در تشکیل و راه‌اندازی این مجموعه قدردانی کرد و افزود: سامانه مدرسه مجازی برای استفاده از آموزش مجازی به هر یک از دانش‌آموزان ارائه می‌شود و در کنار آن برگزاری دوره‌های آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و تقویت بنیه علمی آنها مدنظر است .

رئیس خانه ریاضیات اردبیل ادامه داد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی ریاضیات، دوره‌های حضوری ریاضی، کلاس‌ها و روش‌های نوین آموزش ریاضی، شناسایی نقاط ضعف و قوت این حوزه مدنظر است .

نوعی‌اقدم بیان کرد: برگزاری سمینارها و کارگاه‌های تخصصی دوره‌های تقویت بنیه علمی و برنامه‌ریزی تحصیلی مورد توجه است و خانه ریاضیات در حوزه‌های مختلف علمی،‌ آموزشی و پژوهشی فعالیت خود را به انجام می‌رساند .

رئیس خانه ریاضیات ایران نیز به ضرورت تقویت کتابخانه های مدارس کشور بویژه در زمینه کتب مرتبط با علم ریاضیات تاکید کرد .

مجید شریفی در جلسه تشکیل خانه ریاضیات اردبیل گفت: به ندرت در مدارس کشور کتابخانه غنی مشاهده می شود و به ویژه کتاب عمومی ریاضی به چشم نمی خورد .

وی با اذعان به اینکه در سطح کشور ۳۶ خانه ریاضیات تشکیل شده است، اضافه کرد: این در حالی است که رسانه جمعی چیپس و پفک را تبلیغ می کند اما نسبت به تبلیغ علوم مختلف از جمله ریاضی کوتاهی دارد.

وی تاکیدکرد که القای پدر و مادر و جامعه موجب شده است که کودک حتی اگر شناختی از ریاضی نداشته باشد به آن علاقه نداشته باشد و در این میان تلاش خانه ریاضیات تغییر این رویه و عمومی کردن علم ریاضی است.

رئیس خانه ریاضیات ایران با ذکر مثالی برای تغییر اندیشه نسبت به علم ریاضی به ضرورت تشکیل کارگاه های هنر و ریاضی تاکید کرد و گفت: چندین سال است که این کارگاه ها به صورت موفق در اصفهان اجرا می شود.

شریفی کاربردی کرن ریاضیات و عمومی کردن این علم را مورد توجه دانست و تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی به این مهم موجب شده سطح ریاضی دانش آموزان پایین باشد و میانگین تست کنکور ریاضی زیر پنج درصد محاسبه شده است.

وی خواستار مشارکت خانواده ها، شورای شهر و شهرداری ها و آموزش و پرورش در تحقق اهداف خانه ریاضیات شد و افزود: باید زمینه برای علاقه مندی دانش آموزان در این علم فراهم شود.

در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز اهمیت علم ریاضی را از آن رو دانست که از عضو کوچک خانواده تا مملکت داری همگان به این علم نیاز دارند.

اقبال عباسی با تاکید به وابستگی تمام علوم به ریاضیات تصریخ کرد: ریاضیات علم مطلق و روح علوم است و در صورتی که این علم نباشد سایر علوم بی فایده خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بنیاد های علمی شامل بنیاد نخبگان، پارک علم و فن آوری، دفتر اتاق فکر و مجمع مشورتی استان ها در استان راه اندازی شده است، خانه ریاضیات اردبیل را دیگر نهاد علمی دانست که ضرورت تشکیل آن احساس می شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار