حمایت از علوم پایه در استان اردبیل ضرورت دارد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد به منظور تربیت و تقویت نیروی انسانی مبتکر و اهل علم باید از علوم پایه حمایت شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از علوم پایه در استان اردبیل ضرورت دارد

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با اعضای هیئت امنای خانه ریاضیات استان گفت: تمام محاسبات مهندسی و عمرانی در سایه علوم پایه است و برای پرورش استعدادهای استان باید به این علوم توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه ریاضیات در استان امر بسیار ارزشمندی بوده، گفت: برای تقویت نیروی انسانی قوی و دارای بنیه علمی و شکوفایی استعدادهای بالقوه، خانه ریاضیات می تواند نقش اساسی ایفا کند.

استاندار اردبیل گفت: سرمایه اصلی جوامع، منابع انسانی است و اصلی ترین منبع تولید ثروت نیز انسان است؛ بنابرین جامعه ای برای رشد و توسعه قابل سرمایه گذاری است که نیروی انسانی خلاق و توانمند داشته باشد.

عاملی گفت: نیروی انسانی متفکر و خلاق علاوه برتامین منابع موردنیاز خود برای دیگران نیز سودآور بوده و تولید ثروت می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید برنامه داشته باشیم گفت: دو محور اقتصاد و تعلیم و تربیت مکمل همدیگر هستند و نباید برای حمایت از این دو محور حاشیه ایجاد شود، لذا اگر یک استعداد درخشان و نخبه علمی در این مجموعه عظیم پرورش یابد آن وقت ما رسالت خود را بدرستی انجام داده ایم.

عاملی سرمایه های آینده این مملکت را جوانان و نخبگان علمی برشمرد و گفت: مسوولان و شورای شهر و شهرداری باید از استان های موفق در رابطه با حمایت خانه ریاضیات الگوبرداری کنند و مسوولیت های اجتماعی شهرداری و شورای شهر جهت حمایت از این خانه بیشتر بررسی شود تا با رعایت تمام جوانب به این مجموعه کمک کنیم.

استاندار اردبیل گفت: ارگان هایی که می توانند به اینگونه موسسات کمک کنند نباید کم کاری کنند و استانداری اردبیل نیز در کمک به این مجموعه ها آمادگی کامل دارد و تنها گزینه ای که می تواند در شاخص های آینده استان مورد توجه قرار گیرد پرورش استعدادهای درخشان فکری و علمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار