آموزش ناجیان غریق برای استقرار در شناگاه های آستارا

خبرگزاری پانا : رییس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان آستارا از آموزش دیدن 70 ناجی غریق به منظور استقرار در شناگاه های آستارا در فصل تابستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

حسین انزابی در مصاحبه ای با خبرنگار پانا بیان کرد: 85 نفر مرد در کلاس های آموزشی نجات غریق به مدت پنج روز حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی ارائه شد ، افزود: در این مدت پنج مدرس برجسته فدراسیون نجات غریق با حضور در اداره ورزش و جوانان و نیز طرح سالمسازی سفیر امید آستارا به ارائه آموزش های تئوری و عملی پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی برای افراد بالای 18 سال ادامه داد: از مجموع 85 نفر ، 70 نفر به عنوان ناجی انتخاب شدند که در طرح های سالمسازی و نقاط خطرآفرین از ظرفیت های این ناجیان غریق استفاده می شود.

انزابی با بیان اینکه از مجموع 70 نفر 25 نفر برای دریافت کارت درجه دو نجات غریق به فدراسیون مربوطه معرفی می شوند ، گفت: دوره آموزشی برای بانوان نیز هفته آتی در بندر آستارا برگزار می شود.

وی پیش بینی کرد در تابستان امسال حدود 80 نفر اعم از مرد و زن در دو طرح سالمسازی سفیر امید ، لوندویل و همچنین 26 نقطه خطرآفرین مستقر شوند.

وی گفت: قول های مساعدی از سوی مسوولان برای در اختیار قرار دادن قایق موتوری ،جت اسکی و لباس های مخصوص نجات غریق داده شده است که امید داریم تا آغار فصل تابستان عملی شود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی آستارا افزود: در تابستان سال گذشته حضور به موقع و تاثیرگذار ناجیان غریق در طرح های سالمسازی و نقاط حادثه خیز آستارا باعث جلوگیری از هر گونه غریق شد. و در تابستان 93 با استقرار 43 ناجی در سه طرح سالمسازی ، 152 نفر از هم وطنان از مرگ حتمی نجات یافتند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار