تبدیل منطقه آزاد ماکو به سکوی صادراتی غیر نفتی کشور

خبر گزاری پانا:استاندار آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد ماکو در آینده ای نزدیک به سکوی صادراتی غیر نفتی کشور تبدیل خواهد شد.

کد مطلب: ۳۵۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، سعادت در گفتگو زنده با برنامه الدوز صدا و سیمای مرکز استان که از محل کاخ موزه سردار ماکو پخش می شد با اشاره با موقعیت ویژه منطقه آزاد ماکو و آماده شدن زیر ساخت های لازم برای توصعه صادرات در این منطقه گفت: بزودی منطقه آزاد ماکو به سکوی صارداتی غیر نفتی کشور تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه مناسبات تجاری ایران و ترکیه بر اساس توفقات انجام شده باید به 30 میلیارد دلار افزایش یابد گفت: برای تحقق این هدف منطقه آزاد ماکو نقش موثری را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای توسعه منطقه در حال آماده شدن است، گفت: توسعه جاده ، احداث فرودگاه ، ایجاد بندر خشک ، ایجاد پتروشیمی ، نیروگاه تولید انرژی، کشت و صنعت و تولید محصولات صنعتی در حال برنامه ریزی و آمده سازی است و امیدواریم تا یکسال آینده زیر ساخت های لازم در منطقه آزاد ماکو آماده شوند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو دارای آب و خاک حاصلخیز و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور ترکیه به عنوان دروازه اروپا دارای جایگاه ویژه در کشور است ، اظهار امیدواری نمود: با تاسیس منطقه آزاد ماکو شاهد رشد و شکوفایی منطقه و توسعه صاردات غیر نفتی و رسید به اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار